پیشنهاد ۴۲۰ میلیاردی وزارت ارتباطات برای هم‌کدی داخل استانی

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

اجرای طرح هم‌کدی داخل استانی از فردا در تمام استان‌های کشور آغاز می‌شود. طرحی که به نقل از مخابراتی‌ها ۱۲۰ میلیارد تومان ضرر مالی برای شرکت دارد. وزیر ارتباطات می‌گوید: در آخرین پیشنهاد وزارتخانه تمام ضرر مخابرات را می‌پردازد.
 
به گزارش فارس در حالی که اجرای هم‌کدی داخل استانی مدت‌ها به سبب ضرر مالی این اقدام برای مخابرات رها شده بود، اخیراً رایزنی‌های دولت با مخابرات برای اجرای این طرح بسیار جدی شده است. به گونه‌ای که مخابرات اعلام کرده: اجرای طرح هم‌کدی در استان‌های باقی‌مانده کشور از فردا (۱۵ مرداد) آغاز می‌شود و طی یک تا دو ماه در تمام استان‌ها انجام خواهد شد.
 
تا پیش از این مانع بر سر راه اجرای این طرح، مشخص نبودن محل تامین هزینه هم‌کدی برای مخابرات بود. مدیرعامل مخابرات می‌گوید: این طرح برای مخابرات ۱۲۰ میلیارد تومان ضرر مالی دارد. اما اکنون نزدیک شدن این طرح به مرحله اجرا، نشان می‌دهد که مذاکرات وزارت ارتباطات و مخابرات برای تعیین محل جبران ضرر مخابرات به نتیجه رسیده است.
 
پیش از این قرار بود برای اجرای هم‌کدی بخشی از هزینه را مخابرات، بخشی را وزارت ارتباطات و بخشی تحت عنوان آبونمان هم‌کدی از مشترکان گرفته شود که با عدم توافق مخابرات و وزارت ارتباطات نهایی نشد.
 
اکنون و در فاصله تنها یک روز باقی مانده تا اجرای طرح، مدیران مخابرات و مسئولان دولتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اعلام تعرفه و هزینه‌های طرح اجتناب می‌کنند و هنوز خبری از آخرین توافق نیست.
 
اما محمد حسن نامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با فارس در خصوص آخرین پیشنهاد وزارت ارتباطات به مخابرات اظهار داشت: آخرین پیشنهاد این بود که کل هزینه هم‌کدی معادل ۴۲۰ میلیارد تومان را دولت بپردازد.
 
وی گفت: یک بار که کل هزینه پرداخت و طرح اجرا شود، به سبب کاهش قیمت مکالمات، تماس‌ها بیشتر می‌شود و درآمد افزایش می‌یابد.
 
نامی ادامه داد: از ابتدا هم پیشنهاد ما این بود که کل هزینه هم‌کدی را دولت بپردازد. اما دولت پولی نداشت. بعد پیش‌بینی کردیم که بخشی از هزینه هم‌‌کدی را وزارت ارتباطات و بخشی را مخابرات پرداخت کند و بخشی نیز از هزینه‌های نگهداری خطوط تامین شود. اما دولت پول نداشت و بنابراین تمام هزینه‌ بر دوش مخابرات افتاد و مخابرات نیز اجرای هم‌کدی را کند کرده تا وزارت ارتباطات بتواند هزینه هم‌کدی را تأمین کند.
 
نامی یادآور  شد: هفته قبل در این مورد مذاکره کردیم. موضوع در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بررسی شد. اما به تصویب نرسید و به این هفته موکول شد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.