پیشنهایدهایی که با رعایت آنها حتما وزنتان کم میشود

وقتی گام در راه لاغر شدن و کاهش وزن می گذارید باید از هر چه دستتان می رسد کمک بگیرید. در ادامه نکاتی را از زبان متخصصان به شما می آموزیم که بتوانید هرچه سریعتر به هدف خود برسید.

می خواهید وزن کم کنید؟ این توصیه ها را انجام دهید

برای لاغر شدن ورزش را به اولین تغییر خود تبدیل کنید

اگر برنامه ریزی قابل دسترس باشد راحت تر می توانید آن را دنبال کنید. اگر می خواهید بدانید اولین تغییری که باید در خود ایجاد کنید چیست، پاسخش ورزش است. در تحقیقات جدید که روی برنامه غذایی و ورزش صورت گرفته مشخص شد، با اینکه رژیم غذایی و ورزش با هم بسیار خوب جواب می دهند، اما بهتر است ابتدا با ورزش شروع کنیم. همین که اعتماد بنفس ورزش کردن را بدست آوردید و نتیجه کارتان را دیدید، تغییرات لازم در برنامه غذایی را بوجود بیاورید و شدت ورزش را نیز اضافه کنید.

 

برای لاغر شدن صبحانه ای راضی کننده میل کنید

جا انداختن صبحانه به نظر راه مناسبی برای ذخیره کالری می آید، اما در واقع بدنتان از چربی هایش برای جبران استفاده نمی کند چون فکر میکند شما در شرایط قحطی قرار دارید. افرادی که مرتب صبحانه می خورند بیشتر وزن کم می کنند، پس مطمئن شوید که هر روز صبح صبحانه میل می کنید تا سوخت و ساز بدنتان فعال شود. اما برای صحانه سراغ هر چیزی هم نروید، سعی کنید وعده صبحانه حاوی فیبر و پروتئین باشد تا در طول روز انرژی پایدار داشته باشید.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رژیم لاغری ۷ روزه ای که ۸ کیلو وزن تان را کم می کند

 

برای لاغر شدن صبح ها ورزش کنید

ورزش هر زمانی که برایش وقت پیدا کنید خوب است، اما اگر می خواهید هنگام سوزاندن کالری تاثیر بیشتری را شاهد باشید، پس سعی کنید صبح ها ورزش کنید. تحقیقات نشان داده کسانی که صبح ورزش می کنند عملکرد بهتری نسبت به کسانی دارند که در دیگر ساعات روز ورزش می کنند.

 

برای لاغر شدن چیزهایی را که می خورید یادداشت کنید

نوشتن آنچه می خورید روشی ضروری برای ارزیابی کالری دریافتی روزانه است. اخیرا تحقیقی روی ۱۲۳ خانم که رژیم می گرفتند انجام شد. محققان متوجه شدند گروهی از این خانم ها که غذاهای دریافتی خود را یادداشت می کردند در کاهش وزن از دیگران موفق تر بودند.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : لاغر شدن با ۱۱ ترفند عالی و موفق!!

 

برای لاغر شدن ورزش هوازی انجام دهید

انجام ورزش هوازی برای بالا بردن سرعت سوخت و ساز ضروری است. در یک تحقیق محققان متوجه شدند که شخصی بعد از یک تمرین ۴۵ دقیقه ای هوازی طی ۱۴ ساعت بعدی ۱۹۰ کالری می سوزاند. ورزش هوازی بهترین راه برای سوزاندن چربی است در طول این نوع ورزش باید سعی کنید ضربان قلب خود را بالا ببرید.

 

برای لاغر شدن ورزش ترکیبی را فراموش نکنید

تحقیقات نشان داده اگر در طول ورزش برای مدتی شدت را بالا ببرید و سپس کمی استراحت کنید می توانید مقدار بیشتری چربی شکمی آب کنید. ورزش ترکیبی سرعت سوخت و ساز را نیز بالا می برد. داشتن مدتی ورزش با شدت بالا در طول تمرینات باعث تحریک بعضی ژن ها می شود که پروسه چربی سوزی را تقویت می کند.

 

پروتئین دریافتی خود را دو برابر کنید

در یک تحقیق محققان پی بردند علاوه بر روتین ورزشی منظم، دو برابر کردن پروتئین دریافتی می تواند کلید کاهش وزن بدون از دست دادن عضله باشد.

 

برای لاغر شدن پیاده روی کنید

بلند شدن و به پیاده روی رفتن تنها باعث هضم غذا پس از یک وعده غذایی نمی شود، بلکه باعث تقویت سوزاندن چربی ها نیز می شود. تحقیقات نشان داده نشستن به مدت یک ساعت یا بیشتر باعث کاهش آنزیم های چربی سوز در بدن می شود.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : یک راه ساده برای لاغر کردن شکم

 

سرکه سیب را هر روز استفاده کنید

تحقیقات نشان داده سرکه سیب با کاهش سرعت خالی شدن معده، از گرسنگی جلوگیری می کند. همچنین سرکه سیب شاخص قند خون غذاهایی که کربوهیدرات بالا دارند، را کاهش می دهد. این یعنی با کاهش سرعت آزاد شدن گلوکز در جریان خون برای مدت طولانی تری احساس سیری می کنید.

 

زود به رختخواب بروید

نمی توانید در یک ساعت مشخص به خواب بروید؟ تحقیقات جدید نشان داده دیر خوابیدن با اضافه وزن در ارتباط است. در این تحقیق اطلاعات ۳٫۳۰۰ جوان و بزرگسال بررسی و مشخص شد هر ساعت خوابی که یک فرد از دست می دهد بیشتر در خطر چاقی قرار می گیرد.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی ممتاز نیوز
momtaznew.com/lifestyle
منبع : bedunim.ir

 

 

باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.