پیشگیری ازفشارخون باتغییرات ساده درزندگی

۱۱اردیبهشت،

GPlus

۶ دقیقه پیش – ساعت ۰۷:۱۷:۰۵

استاندار اردبیل گفت: با تغییرات ساده درسبک زندگی می توان از افزایش فشارخون پیشگیری کرد.

جلسه ستاد استانی طرح بسیج ملی ارتقاء سلامت ایرانیان ، فرهنگ سازی ، پیشگیری بیماری های غیر واگیر ، سنجش فشارخون و تناسب بدنی با حضور استاندار و جمعی از مدیران مرتبط در سالن شهید باهنر استانداری برگزارشد.

در این جلسه استاندار اردبیل از اجرای طرح بزرگ غربالگری فشار خون وتعیین تناسب بدنی اشخاص بالای ۳۰ سال درسراسرکشور خبر داد وگفت : این طرح ارزشمند از ۱۴ اردیبهشت ماه در استان اردبیل نیز آغاز و تا ۱۹ اردیبهشت امسال به مدت ۵ روز اجرا خواهد شد.

اکبر نیکزاد افزود: طرح غربالگری فشارخون به عنوان یک طرح ملی با محوریت و همکاری یکصد هزار پرستاربه صورت افتخاری و داوطلبانه به سنجش فشار خون و تناسب اندام اشخاص جامعه خواهند پرداخت .

وی با بیان این که فشارخون یکی از بیماری های کشنده محسوب می گردد و سازمان بهداشت جهانی نیز شعار امسال خود را بر همین محور قرار داده است، اظهار کرد: باید دراین خصوص فرهنگ برخورد با این بیماری از سوی دست اندر کاران امر دربین مردم نهادینه شود .

نیکزاد از رسانه ها به ویژه صدا وسیمای مرکز اردبیل خواست تا مردم را نسبت به اهمیت کنترل فشار خون آگاه و حساس کنند تا با مشارکت جدی مردم در این طرح که به صورت رایگان انجام می گردد، اشخاصی که در معرض خطرات مرگ بار ناشی از فشار خون بالا می باشند، نسبت به آن آگاه شوند.

رییس شورای سلامت استان بااشاره به این که با تغییرات ساده درسبک زندگی می توان از افزایش فشارخون پیشگیری کرد، افزود: اقدامات درمانی پرهزینه و کم بازده بوده و در مقابل طرح های بهداشتی مانند سنجش فشارخون ، کم هزینه و پربازده است .

وی خاطر نشان کرد : برای اجرای طرح سنجش فشارخون و تناسب بدنی اشخاص بالای ۳۰ سال علاوه بر همکاری دستگاه های مرتبط ، همراهی عمومی و مشارکت خود مردم در مراحل اجرا ضروری است.

استاندار اردبیل گفت: باتوجه به اهمیت این طرح که با سلامت آحاد جامعه سر و کار دارد، تمامی مسوولان استانی و شهرستانی با برنامه ریزی ومدیریت صحیح در هرچه بهتر اجراشدن این طرح ارزشمند مشارکت و همکاری مطلوبی با عوامل اصلی اجرایی داشته باشند.

در ادامه این جلسه رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان نیز ضرورت غربالگری فشارخون دراستان را یاد آورشد وگفت : فشارخون می تواند منشاء بروز بسیاری از بیماری ها باشد و برای پیشگیری از آن مردم باید از این فرصت استثنایی برای ارتقای سطح سلامت خود استفاده کنند.

فرهاد پورفرضی هدف از اجرای طرح را شناسایی اشخاص مشکوک به فشارخون بالا و اضافه وزن عنوان کرد و گفت : اجرای این طرح میزان امید به زندگی و شادابی و نشاط اشخاص جامعه را افزایش می دهد و هزینه های گزافی که برای درمان بیماری های غیرواگیر صرف می گردد، به شدت کم می کند.

ایمیل :

شماره تماس :

توضیحات :

ثبت


– برگزیده
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.