پیشگیری از تکرار فاجعه دریاچه ارومیه در تالاب انزلی

استاندار گیلان گفت: نباید فاجعه دریاچه ارومیه در تالاب انزلی پیش بیاید.

پیشگیری از تکرار فاجعه دریاچه ارومیه در تالاب انزلی

به گزارش ممتاز نیوز، اسدالله عباسی امروز در نشست بررسی وضعیت تالاب های گیلان که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: وقت آن رسیده است که با رویکرد جهادی برای احیای تالاب حرکت کنیم در غیر اینصورت راه به جایی نخواهیم برد. به دلیل قدمهایی که برای احیای تالاب برداشته نشده است با بلای بزرگی رو به رو هستیم.

وی علت گسترش حریم تالاب را به دلیل افزایش رسوبات در آن عنوان و اظهار کرد: عدم آبخیزداری در تالاب عامل ایجاد وضعیت فعلی است.

عباسی ادامه داد: آلودگی های زیست محیطی تالاب انزلی برای آبزیان و پرندگان سم ساخته است. نباید فاجعه دریاچه ارومیه در تالاب انزلی پیش بیاید.

استاندار گیلان بیان کرد: ساماندهی روستاییان حاشیه تالاب در تعیین حریم تالاب انزلی ضروری است، اما اجازه دست اندازی به تالاب خواران نخواهیم داد.

عباسی با تاکید بر پیشگیری از ورود روزافزون رسوبات به تالاب انزلی اضافه کرد: ما وارث تصمیم‌گیری‌های نابخردانه از گذشته هستیم و باید به دنبال راهکارهای علمی برای برون رفت از مشکلات تالاب انزلی باشیم.

وی از تشکیل کارگروه و کمیته راهبردی جهادی احیای تالاب انزلی تا پانزدهم دی ماه خبر داد و گفت: امیدواریم تا ۶ ما آینده اقداماتی برای احیای تالاب انزلی انجام شود که رضایت مردم را در پی داشته باشد.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه تعیین حد بستر تالاب انزلی باید بر اساس کنوانسیون رامسر باشد، خاطرنشان کرد: ایجاد شرکت مادر تخصصی و پیگیری این موضوع به صورت ملی یکی از پیشنهادات در این زمینه است زیرا بحث استانی در این باره امکان پذیر نیست و نیازمند حمایت‌های ملی هستیم.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.