پیشگیری باید محور اصلی فعالیت‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان باشد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار استان اصفهان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این استان بر لزوم توجه به مقوله پیشگیری به‌عنوان محور اصلی فعالیت‌های شورا تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر؛ دکتر محمدمهدی اسماعیلی، بر کارآمدی و حرفه‌ای بودن اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد و افزود: محور اصلی فعالیت‌های شورا باید توجه به مقوله پیشگیری باشد و فعالیت‌های انجام شده در این شورا نیز با قوت و شدت بیشتری پیگیری شود.
همچنین علی‌ علی‌اکبریان مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر در این جلسه به اقدامات موثر ستاد در راستای پیشگیری از اعتیاد در دستگاه‌های دولتی اشاره کرد و گفت: رسوخ اعتیاد در دستگاه‌های دولتی باعث فساد اداری و مشکلات اخلاقی عدیده‌ای می‌شود و لازم است این موضوع به‌طور ویژه‌ای مورد بررسی و پیشگیری قرار گیرد.
وی از کلیه شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌های کشور خواست تا با به کارگیری تدابیر صحیح و اصولی از فعالیت تولیدکنندگان شیشه در کلیه استان‌ها جلوگیری و با عزم و اراده عمومی نسبت به ناامن کردن کل کشور برای آنان اقدام کنند.
علی‌اکبریان در ادامه، انجام اقدامات کمیته مقابله با عرضه را در قالب سه کمیته مقابله، اطلاعات و پیش‌سازها مطرح کرد و خواستار فعال‌سازی این کمیته‌ها در استان شد.
گفتنی است؛ در این جلسه خلاصه‌ای از اقدامات و فعالیت‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و کمیته‌های تخصصی آن اعم از پاکسازی نقاط آلوده، برگزاری جلسات پژوهشی نیم روزه، آموزش‌های پیشگیری و درمان اعتیاد در محیط‌های کاری، آموزش پرسنل و خانواده شاغلین در مراکز صنعتی، راه‌اندازی مرکز اقامتی درمانی ماده ۱۶ اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر و اردوگاه ماده ۴۲ همان قانون و برنامه‌های سال‌جاری توسط رییس دبیرخانه ارائه شد.
همچنین در نخستین جلسه مشترک این شورا با روانپزشکان حوزه اعتیاد، نبی‌اله شاه‌محمدی رییس دبیرخانه شورای هماهنگی استان از راه‌اندازی حداقل ۱۰ مرکز درمان سوء مصرف محرک‌ها در این استان در سال‌جاری خبر داد و از کارشناسان مربوط در دانشگاه علوم پزشکی و سایر بخش‌های متولی خواست تا نسبت به ساماندهی این موضوع اقدام کنند./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.