پیشی ایران از آمریکا در بازارهای بین‌المللی پسته

پیشی ایران از آمریکا در بازارهای بین‌المللی پسته

مرغوبیت و کیفیت پسته ایران نسبت به آمریکا باعث شده مشتری‌های بین‌المللی ایران بیشتر شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: پسته یکی از اقلام مهم صادرات غیرنفتی ایران است که سالانه ارز زیادی نصیب کشور می‌کند. به‌طوری‌که پسته ایران در جهان شناخته شده است.

مسعود محمودی افزود: یکی از رقبای ایران در تولید این محصول آمریکا است که با استفاده از پتانسیل‌ها و امکاناتی که دارند، تولید آنها بیشتر شده، اما مرغوبیت و کیفیت پسته ایران نسبت به آنها باعث شده مشتری‌های بین‌المللی ایران بیشتر شود.

وی خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته آمریکا از نظر آب و هوایی شرایط مطلوب‌تری نسبت به ایران دارد و همچنین از سیستم‌های نوین آبیاری استفاده می‌کند که این باعث شده عملکرد آنها در واحد سطح بیشتر باشد.

محمودی ادامه داد: کمتر از ۲۰ درصد باغ‌های استان به سیستم‌های آبیاری نوین مجهز شده است و ۸۰ درصد دیگر به‌طور سنتی آبیاری می‌شود که این مسئله عملکرد را در واحد سطح به‌طور قابل ملاحظه‌ای کاهش داده است.

مدیر باغبانی کرمان تصریح کرد: جهاد کشاورزی برنامه‌های زیادی برای اصلاح باغ‌ها، اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، بالا بردن عملکرد در واحد و… دارد که اگر زودتر اجرا شود، از نظر تولید هم از آمریکا پیشی می‌گیرد./

 

خبرنگار: فرید مرادی

A-910629-01

کشاورزی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.