پیش‌بینی تسهیلات ویژه برای احداث پارکینگ‌های طبقاتی

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

www.BanaNews.irمعاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: در طرح تفصیلی تازه احداث سه طبقه تجاری به عنوان تسهیلات برای سازندگان پارکینگ‌های طبقاتی در پهنه‌های R ، M و S (مختلط ، سکونت ، کار و فعالیت) به جز پهنه جی(G) پیش‌بینی شده است.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) علیرضا جاوید با اشاره به اهمیت پارکینگ های عمومی در ضوابط طرح تفصیلی گفت: در طرح تفصیلی تهران موضوع پارکینگ های عمومی و طبقاتی با نگاه ویژه ای دنبال شده است و بنا بر بند ۱ مصوبه ۴۳۶ کمیسیون ماده ۵، مالکان املاک با متراژ ۱۰۰۰ متر مربع و بیشتر می توانند در صورت اقدام به احداث پارکینگ های طبقاتی از تسهیلات این مصوبه بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به تسهیلات پیش بینی شده برای سازندگان این پارکینگ ها اظهار کرد: این تسهیلات شامل احداث سه طبقه تجاری است و در پهنه های R ، M و S ( مختلط ، سکونت و کار و فعالیت) این زمینه فراهم شده است.

به گفته جاوید مالکان املاک در پهنه‌های G نمی‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

معاون شهردار تهران در ادامه با اشاره به وضعیت احداث پارکینگ‌های محلی گفت: در این زمینه نیز سازمان نوسازی شهر تهران نسبت به احداث پارکینگ های مکانیزه محله‌ای اقدام کرده است که تا دو ماه آینده این پارکینگ‌ها در بافت های فرسوده به بهره‌برداری می رسد و در اختیار ساکنان مجاور این بافت ها قرار می‌گیرد.

جاوید در ادامه خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده احداث پارکینگ‌های رمپی و پارکینگ‌های طبقاتی مکانیزه به گونه‌ای دارای ارزش اقتصادی شود که سازندگان به جای ساخت املاک مسکونی به سمت احداث پارکینگ بروند و با گرفتن پایان کار، اسناد تفکیکی این پارکینگ ها در اختیار متقاضیان قرار گیرد و قابلیت خرید و فروش پیدا کند که این کار می تواند چرخه اقتصادی را در این زمینه ایجاد کند.

وی افزود: تا به امروز این موضوع محقق نشده است و امیدواریم در سالهای آینده بتوانیم شاهد اقتصادی‌تر شدن احداث پارکینگ در تهران باشیم.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.