پیش‌بینی رفع موانع خرید هواپیما و قطعات پس از توافقات ژنو/ برگزاری نمایشگاه صنایع هوایی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

حمل و نقل کشور در هفته‌ای که گذشت شاهد امضاء توافقات هسته‌ای ایران و ۱+۵ بود، امری که بنا به نقل از قائم‌مقام وزیر راه در امور هوانوردی‌ موانع پیش‌روی خرید هواپیما و تهیه لوازم یدکی، اورهال موتور و تأمین سوخت هواپیما را رفع می‌کند.

هفته جاری مصادف با مذاکرات ژنو و توافقات ایران و ۱+۵ در مذاکرات هسته‌ای بود؛ بالأخره مذاکرات هسته‌ای ایران به نتیجه انجامید و در روندی برد-برد (به ادعای وزیر امور خارجه) ‌توافقات هسته‌ای به امضاء طرفین رسید.

البته ظاهراً در حال حاضر رفع تحریم طلا و پتروشیمی، در کنار آزادشدن قسمتی از پول‌های بلوکه شده ایران، بخشی از توافقات به امضاء رسیده است اما قطعاً حمل و نقل هوایی که در شرایط ویژه تحریم‌های ناجوانمردانه غرب قرار دارد، از این توافقات بی بهره نخواهد بود و به قول معروف از این پس نفسی تازه می‌کشد.

در همین راستا قائم‌مقام وزیر راه در امور هوانوردی، بلافاصله پس از انتشار یافتن خبر توافقات هسته‌ای ایران و ۱+۵، به تأثیر مذاکرات هسته‌ای بر صنعت هوایی ایران اشاره و بیان کرد: احتمال رفع موانع تهیه قطعات هواپیما و سوخت وجود دارد.

علی‌محمد نوریان به فارس گفت:  با توجه به توافقات هسته‌ای پیش‌بینی می‌شود صنعت حمل و نقل هوایی ایران از گردونه تحریم‌‌های ناجوانمردانه خارج شود و در اولین گام مشکلات تأمین لوازم یدکی، موتور و قطعات و تأمین سوخت هواپیما رفع می‌شود.

وی با اشاره به وعده‌‌های قبلی برای رفع تحریم این صنعت، گفته بود: یکی از بخش‌هایی که قرار است در مذاکرات اخیر، رفع تحریم شود، صنعت حمل و نقل هوایی است.

بنا به نقل از نوریان، ایمنی پرواز‌ها، رفع تحریم‌ها و اعمال ‌رفتار‌های بشر دوستانه در این صنعت از مسائل اصلی در این‌باره است؛ احتمال دارد به عنوان اولین قدم‌ها، مشکلات تأمین لوازم یدکی هواپیما، موتور و قطعات آن، تأمین سوخت هواپیما، اسناد هواپیما، داکیومنت‌ها و از این قبیل در کنار موانع حساب‌های مالی، برطرف شود.

* برگزاری نمایشگاه ملی توانمندی‌های صنایع هوایی و فضایی ایران

به گزارش فارس در هفته جاری چهارمین نمایشگاه ملی توانمندی‌های صنایع هوایی و فضایی ایران از پنجم آذرماه در مصلای امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد که ‌تا هشتم آذرماه ادامه دارد.

هدف اصلی این نمایشگاه ارائه محصولات داخلی صنعت حمل و نقل هوایی است؛ آشنایی تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران کشور با توانمندی و ظرفیت داخل در صنعت هوافضا و جلوگیری از واردات در کنار بکارگیری توان تولید بخش خصوصی از اهداف برگزاری نمایشگاه است.

بنابراین گزارش، در ‌مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه ملی توانمندی‌های صنایع هوایی و فضایی ایران، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، قائم‌مقام دبیر ستاد توسعه فناوری هوافضا، رئیس ستاد توسعه فناوری سازمان هوافضا حضور داشتند و از غرفه‌‌ها بازدید کردند.

نوریان: اداره شهر فرودگاهی فرودگاه امام خمینی (ره) به صورت منطقه آزاد

در حاشیه مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه ملی صنایع هوایی و فضایی ایران، علی‌محمد نوریان، قائم‌مقام وزیر راه در امور هوانوردی در جمع خبرنگاران به توانمندی‌های صنایع هوایی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: فرودگاه امام خمینی (ره) در قالب طرح توسعه، به شهر فرودگاهی تبدیل می‌شود.

‌وی با اشاره به جزئیات اساسنامه شهر تازه فرودگاهی فرودگاه امام خمینی (ره) گفته بود: شهر فرودگاهی فرودگاه امام شامل منطقه آزاد تجاری، منطقه ویژه اقتصادی، فرودگاه و منطقه تجاری است.

بنا به نقل از قائم‌مقام وزیر راه در امور هوانوردی و هواشناسی ‌مجموعه این بخش‌ها توسط یک شرکت به صورت منطقه آزاد اداره می‌شود.

* ورود دو فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشور تا دی‌ماه

در هفته جاری همچنین یک مقام مسئول آسمان‌ایر در گفت‌وگو با فارس خبر از انعقاد قرارداد با هامبورگ‌ایر در تأمین هواپیمای جایگزین‌ و ورود ۲ فروند هواپیما به ناوگان این ایرلاین تا دی‌ماه داده بود.

* آشکار شدن زوایای پنهان تصادف اتوبوس اسکانیا در آزادراه تهران-قم

بنابراین گزارش، در این هفته همچنین یک کارشناس حمل و نقل و استاد دانشگاه، در گفت‌وگو‌ با فارس ‌زوایای پنهان پرونده تصادف آزادراه تهران – قم را آشکار کرد.

سید مسعود هراتی موسوی گفت که اسکانیا‌ مشکلات اساسی در ساخت دارد و‌ گاردریل آزادراه تهران-قم فقط برای هدایت سواری طراحی شده است.

جدا شدن صندلی‌های ‌اتوبوس اسکانیا از کف در ترمز شدید‌، نداشتن حفاظ برای کابل‌های برق و سیم‌کشی‌های اتوبوس اسکانیا و جانمایی نامناسب و نبود حفاظ ضربه‌گیر برای باتری و باک اتوبوس اسکانیا، از مواردی بود که توسط این استاد دانشگاه به آن اشاره شد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.