پیش‌بینی سود صنایع بورسی از مرز ۲۵۰ هزار میلیارد ریال گذشت

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

2223[1].jpg

مدیران ۳۱۱ شرکت پذیرفته شده در بورس تهران مبلغ ۲۵۳ هزار و ۴۰۷ میلیارد ریال سود را برای سهامداران خود پیش بینی نمودند.

به گزارش تفسیری ایسنا، بر اساس تازهترین گزارش تفسیری اداره آمار و اطلاعات معاونت بازار شرکت بورس، پیش بینی سود ۱۳ صنعت بورسی در پایان مهرماه امسال نسبت iبه مدت مشابه ماه پیش افزایش و پیش بینی سود ۵ صنعت بورسی کاهش یافته است.

فلزات اساسی با ۱۴ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال، محصولات شیمیایی با دو هزار و ۸۳۸ میلیارد ریال و سیمان، آهک و گچ با یک هزار و ۴۹۵ میلیارد ریال بیشترین پیش بینی سود را در یک ماه اخیر داشتند.

بانک‌ها، موسسات اعتباری و سایر نهادهای پولی با ۹۱۰ میلیارد ریال، استخراج کانه های فلزی با ۳۳۰ میلیارد ریال، شرکت های چند رشته ای و مواد و محصولات دارویی با ۳۶ میلیارد ریال، کشاورزی، دامپروری و خدمات وابسته iبه آن با ۲۹ میلیارد ریال، سایر واسطه گری های مالی با ۲۶ میلیارد ریال و سایر محصولات کانی غیر فلزی از دیگر صنایع بودند که پیش بینی سود آن ها درطول یک ماه قبل افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش تفسیری، گروه فلزات اساسی iبه سبب افزایش ۱۴ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی پیش بینی سود در یک ماه اخیر iبه صدر جدول بیشترین پیش بینی سود صنایع بورسی بازگشتند.

پیش بینی سود این گروه با ۲۲ شرکت مبلغ ۴۸ هزار و ۶۳۱ میلیارد ریال است که با اختلاف کمی نسبت iبه گروه بانک ها، موسسات اعتباری و سایر نهادهای پولی در صدر جدول ایستاده است.

همچنین گروه بانک ها، موسسات اعتباری و سایر نهادهای پولی با ۱۰ شرکت و ۴۸ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال و محصولات شیمیایی با ۲۹ شرکت و ۳۴ هزار و ۳۹۷ میلیارد ریال سود برای یک سال آینده پیش بینی نموده اند تا در رتبه های دوم و سوم قرار گیرند.

شرکت های چند رشته ای صنعتی با ۲۶ هزار و ۴۵۶ میلیارد ریال، شرکت مخابرات با ۱۹ هزار و ۸۳ میلیارد ریال، استخراج کانه های فلزی با ۱۶ هزار و ۸۷۸ میلیارد ریال، خودرو و ساخت قطعات با ۱۳ هزار و ۵۸۴ میلیارد ریال و فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای با ۸ هزار و ۵۱۴ میلیارد ریال پیش بینی سود در رده های بعدی جای دارند.

اداره آمار و اطلاعات معاونت بازار شرکت بورس اوراق iبهادار اعلام نمود : مدیران ۳۶ صنعت بورسی iبه طور متوسط ۵۵۵ ریال سود را برای سهامداران خود پیش بینی نموده اند.

گروه کشاورزی، دامپروری و خدمات وابسته iبه آن با سرمایه ۳۰ میلیارد ریال و پیش بینی سود ۲۳۲۳ ریال درصدر بیشترین پیش بینی سود صنایع بورسی قرار دارد.

وسایل اندازه گیری، پزشکی و اپتیکی با ۲۳۰۷ ریال، محصولات شیمیایی با ۱۸۰۵ ریال و رایانه و فعالیت های وابسته iبه آن با ۱۴۰۱ ریال ر رتبه های بعدی جای دارند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.