پیش‌بینی سود ۴۰ تومانی برای هر سهم بیمه آسیا

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

پیش‌بینی سود ۴۰ تومانی برای هر سهم بیمه آسیا | چاپ |
یکشنبه ۲۰ مرداد ساعت ۱۲:۳۰ معاون مالی و اقتصادی بیمه آسیا گفت: به سبب افزایش سرمایه، تعداد سهام بیمه آسیا از ۴۵۵ میلیون سهم به دو میلیارد و ۳۰۰ هزار سهم رسیده و بر همین اساس منافع سهام‌داران نیز افزایش داشته است. به گزارش ایسنا اقبال‌پور  اظهار کرد: با توجه به افزایش سرمایه، هر سهم تبدیل به پنج سهم شده است؛ لذا با پیش بینی سود حدود ۸۱ ریالی در سال ، تقریبا هر سهم بیش از ۴۰۰ ریال سود خواهد داشت.
وی با اشاره به این‌که بیمه آسیا در سال توانسته سپرده ثابت خود را از ۱۵۰ میلیارد تومان به ۳۱۰ میلیارد تومان افزایش دهد، گفت: در واقع با فعالیت همکاران در بیمه آسیا، توانسته‌ایم سپرده ثابت شرکت را صد درصد افزایش دهیم و بر همین اساس نیز درآمد شرکت افزایش پیدا کرده است.
معاون مالی و اقتصادی بیمه آسیا ادامه داد: با افزایش سرمایه شرکت و هم‌چنین افزایش ذخیره فنی بیمه آسیا به میزان ۴۵درصد در سال نسبت به سال ۱۳۹۰، در واقع پایه‌های شرکت محکم‌تر شده و امیدواریم که در سنوات آتی وضعیت به مراتب بهتر از شرایط فعلی شود. ضمناً اعلام داشتند دارائی‌های ثابت شرکت براساس نظر کارشناسی رسمی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است که هنوز در دفاتر شرکت منعکس نشده است؛ لیکن این موضوع سبب ارتقاء سطح توان‌گری مالی شرکت شده و طبیعتاً در فعالیت‌های بیمه‌ای تأثیر قابل توجهی خواهد داشت.
وی بااشاره به این‌که سود پیش‌بینی شده برای سه ماهه اول سال نیز تحقق یافته، گفت: اگر بخواهیم شرکت بیمه آسیا را بر اساس عوامل فوق بررسی کنیم، خواهیم دید که از لحاظ ارقام و اعداد و صورت‌های مالی نسبت به دو سال قبل وضعیت مناسب‌تری پیدا کرده است. این امر تنها به همکاری و تلاش کارمندان، مدیران و سهامداران بیمه آسیا برمی‌گردد.
معاون مالی و اقتصادی بیمه آسیا ابراز عقیده کرد که هر شرکت بیمه‌ای سه رکن اساسی دارد که شامل نمایندگان، پرسنل و سهامداران آن خواهد بود. مجموعه مدیریت شرکت، باید بتواند این سه رکن را با هماهنگی، مدیریت نماید تا به نحو مطلوب از آن‌ها بهره برداری کند.
وی با اشاره به برگزاری مجمع شرکت بیمه آسیا در هشتم تیر ماه اظهار کرد: صورت‌های مالی و عملکرد شرکت مورد تصویب قرار گرفته، صورت‌جلسه مجمع نیز به تأیید بیمه مرکزی رسیده و در حال ارائه به سازمان بورس و اوراق بهادار تهران است تا نماد بیمه آسیا در بورس باز شود.
معاون مالی و اقتصادی بیمه آسیا یادآور شد که حدود ۹۵ درصد از سهام بیمه آسیا متعلق به سهامداران عمده می‌باشد و تنها پنج درصد آن در بورس به کارکنان و یا مردم عادی فروخته شده است. با توجه به شرایط شرکت، سهام‌داران عمده حاضر نیستند سهام خود را به فروش برسانند؛ هر چند که طبق قانون بورس سهامداران عمده موظفند که بخشی از سهام خود را به فروش برسانند تا بازارگردانی انجام شود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.