پیش‌گویی‌های استیو جابز درباره آی‌پد و آینده

فضای سایبر > روندها
سخنرانی استیو جابز در سال ۱۹۸۳ نشان از این موضوع دارد که بنیان‌گذار شرکت اپل فراتر از زمان پیش می‌رفته و از سال‌ها پیش از ساخته شدن آی‌پد خبر داشته است.

سخنرانی کامل استیو جابز در کنفرانس بین‌المللی طراحی در اسپن کلرادو درباره نت‌ورکینگ، فناوری تشخیص صوت و رایانه‌ای کتابی که بتوان آن را حمل کرد نشان می‌دهد وی ۲۷ سال پیش از این‌که آی‌پد را وارد بازار کند، به آن فکر می‌کرده است.

جابز در این سخنرانی پرسش و پاسخی اعلام کرده که این رایانه از اتصال رادیویی برخوردار خواهد بود و به این شکل این رایانه برای برقراری ارتباط به کابل یا سیم نیازی نخواهد داشت. وی همچنین در این سخنرانی به رایانه‌هایی اشاره کرده که به اندازه‌ای جادویی سریع هستند و از این رو شاید جادویی نامیدن آی‌پد توسط کاربران چندان هم تصادفی نباشد. به گفته جابز، در سال‌های آینده (سالهای بعد از ۱۹۸۳) انسان‌ها زمان بیشتری برای تعامل با رایانه‌های شخصی خود سپری خواهند کرد تا اینکه به خودروهای خود بپردازند.

به گفته وی تکنولوژی به پیشرفت خود ادامه داده و انسان‌ها نیز با هماهنگ کردن خود با آن آرامش می‌یابند. وی با اطمینان درباره رایانه‌های شخصی به عنوان رسانه‌ای جدید در ارتباطات نام برد، در زمانی که اتصال به شبکه و استفاده از اینترنت به پدیده‌ای رایج و محبوب تبدیل شود.

جابز در این سخنرانی گفت زمانی که رایانه‌هایی قابل حمل با اتصال رادیویی داشته باشیم، انسان‌ها می‌توانند به هرجا که می‌خواهند رفته و در عین حال ایمیل‌های خود را نیز بخوانند، و فراموش نکنید که این سخنان ۲۰ سال پیش از شکوفا شدن فرهنگ استفاده از رایانه‌های قابل حمل و اسمارت‌فون‌ها بیان شده‌اند.

بر اساس گزارش Cnet، جابز همچنین در این سخنرانی به آزمایشی اشاره می‌کند که توسط محققان MIT صورت گرفته و شباهت بسیار زیادی به اپلیکیشن گوگل استریت دارد. وی پیش‌بینی کرده که تا جا افتادن نت‌ورکینگ در دفاتر و ادارات پنج سال و تا رواج یافتن آن در خانه‌ها ۱۰ تا ۱۵ سال زمان باقی مانده‌است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.