پیش بینی راه اندازی خط یک متروی شهرهای اصفهان،شیراز و تبریزدر فروردین ۹۲

به گزارش ایرنا به نقل از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، ‘حمیدرضا ارشادمنش’ افزود:سری نخست واگن‌ قطارهای شهری اصفهان، تبریز و شیراز ۳ رام که شامل ۱۵ واگن است، اسفند ماه امسال، وارد کشور می‌شود.

به گفته وی، تامین اعتبار این واگن‌ها توسط دولت و با مشارکت شهرداری‌ها صورت گرفته است.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور افزود: مطابق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، در اردیبهشت و تیر ۹۲ نیز سری دوم و سوم واگن‌های این قطارشهری‌ها شامل چهار رام دیگر وارد کشور می‌شود.

ارشاد منش گفت: همچنین فاینانس (تسهیلات بلند مدت مالی)، خط چهار متروی تهران،که تمام مجوزهای لازم را برای این امر اخذ کرده ،نهایی و به اتمام رسیده است.

وی اضافه کرد: مبلغ فاینانس این قرارداد با احتساب هزینه‌های جنبی حدود ۵/۸ میلیارد یوان است که خوشبختانه اعتبار اسنادی این قرارداد به صورت موقتی گشایش یافته است.

معاون عمرانی وزیر کشور اظهار داشت:مبلغ پیش پرداخت این قرارداد ۱۸۴ میلیارد تومان است که مبلغ ۹۲ میلیارد تومان سهم پرداختی دولت است.

ارشاد منش با بیان اینکه از این مقدار ۵۰ میلیارد تومان با کمک سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران پرداخت شده است،‌گفت: اقدامات دیگر برای پرداخت الباقی مبالغ صورت گرفته به طوری که به زودی مبلغ ۴۲ میلیارد تومان آن نیز توسط خزانه پرداخت می‌شود.

اجتمام**۹۱۳۴ **۱۵۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۸۷۵۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.