پیش بینی مرد طلایی از بهای دلار،طلا و سکه

پیش بینی مرد طلایی از بهای دلار،طلا و سکه | چاپ |
شنبه ۱۸ شهریور ساعت ۱۴:۳۷

بینا- رئیس اتحادیه طلا و جواهر ‌با بیان اینکه افزایش قیمت نفت موجب کاهش ارزش دلار می‌شود، گفت: همواره با کاهش ارزش دلار قیمت اونس در بازار جهانی افزاش می‌یابد که افزایش همزمان نرخ طلا و دلار در داخل موجب رشد قیمت‌ها شد.
به گزارش بینا، محمد کشتی‌آرای با اشاره به تأثیر افزایش قیمت اونس بر بهای سکه، به فارس اظهار داشت: در دو روز اخیر قیمت اونس ۴۴ دلار افزایش یافته و قیمت دلار هم از ۲۲۳۰ تومان به ۲۲۸۰ تومان رسیده است که موجب رشد قیمت سکه و طلا در بازار داخلی شده است.
وی افزود: برای اولین بار یک گرم طلای ۱۸ عیار رکورد ۹۱ هزار تومان رسیده و بهای انواع سکه را افزایش داده است.
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر ادامه داد: در مقطع زمانی که قیمت سکه به یک میلیون تومان رسید، قیمت اونس بسیار بیشتر از این میزان بود؛ بنابراین افزایش قیمت دلار در بازار داخلی بر قیمت سکه تاثیر بیشتری داشته است.
وی با اشاره به تاثیر نوسانات قیمت نفت بر اونس جهانی، گفت: رشد قیمت‌های نفت تاثیر بسیاری را بر قیمت دلار و به تبع آن قیمت اونس داشته است.
کشتی‌آرای خاطرنشان کرد: وقتی قیمت نفت افزایش می‌یابد در واقع ارزش دلار کاهش یافته است و همزمان این دو عامل بر قیمت طلا تاثیر می‌گذارد.
وی در پاسخ به این سوال که افزایش قیمت‌ها بر خرید و فروش سکه و ارز چه تاثیری داشته است، گفت: معمولا در شرایط افزایش قیمت‌ها هیجان کاذبی در بازار به وجود می‌آید و در این شرایط عرضه و تمایل به فروش سکه کاهش یافته و از طرف دیگر متقاضیان سکه، تمایل بیشتری به خرید پیدا می‌کنند.
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر تاکید کرد: در چنین مواقعی تا زمانی که قیمت‌ها شفاف نشده است خرید سکه توصیه نمی‌شود.
امروز قیمت سکه طرح جدید ۸۹۱ هزار تومان، طرح قدیم ۸۹۳ هزار تومان، نیم سکه ۴۴۴ هزار تومان، ربع سکه ۲۲۳ هزار تومان، سکه یک گرمی ۱۲۹ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۹۱ هزار ۲۵۵ تومان برای فروش قیمت‌گذاری شد. همچنین امروز قیمت اونس به ۱۷۳۶٫۳ دلار رسید و دلار در بازار تهران ۲۲۷۵ تومان درج قیمت شد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.