پیش بینی و اخطار هواشناسی برای روزهای آینده

۱۹م دیماه ،

ممتازنیوز: مدیرکل پیش بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی کشور به وضع هوای تهران اشاره کرد و با اشاره به این که از ساعات پایانی روز سه‌شنبه شاهد آغاز بارش پراکنده باران در ارتفاعات پایتخت هستیم، گفت: در روز چهارشنبه آسمان تهران نیمه ابری با بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به ۲ و ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز پنجشنبه آسمان پایتخت نیمه‌ ابری با بارش باران و برف گاهی وزش باد شدید به تدریج کاهش ابر خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به ۳- و ۵ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

 مدیرکل پیش بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی نسبت به کاهش تا ۱۲ درجه‌ای دما و بارش برف و باران و اختلال تردد در ۲۰ استان کشور اخطار داد.

به گزارش ایسنا، مهندس عبدالرضا امیدوار شهری با اشاره به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و ورود سامانه بارشی به کشور گفت: از چهارشنبه تا پایان روز پنجشنبه در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و همدان بارش شدید برف پیش بینی می‌شود که این امر سبب اختلال در تردد جاده‌ای این مناطق خواهد شد.

وی افزود: همچنین این شرایط در روزهای پنج شنبه و جمعه در استان‌های اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، مرکزی و مناطق کوهستانی استان تهران به صورت برف و استان‌های گیلان، مازندران و گلستان به صورت برف و باران انتظار می‌رود.

به گفته مدیرکل پیش بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی کشور طی روزهای پنج شنبه و جمعه همچنین کولاک برف در جاده‌های ارتباطی این استان‌ها نیز پیش‌بینی شده است و در روز جمعه دریای خزر، خلیج‌فارس و دریای عمان مواج و طوفانی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه طی روزهای پنجشنبه و جمعه در نیمه غربی و روزهای جمعه و شنبه در نیمه شرقی کشور دمای هوا کاهش یافته و سبب یخ زدگی و لغزندگی جاده‌های ارتباطی و حتی سطح شهر‌ها می‌شود، تاکید کرد: بر این اساس کاهش دما در استان‌های واقع در نیمه شمالی بین ۶ تا ۱۲ درجه و در نیمه جنوبی بین ۴ تا ۸ درجه پیش‌بینی شده است.

مدیرکل پیش بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی کشور به وزش باد نسبتا شدید در عراق اشاره کرد و گفت: بر این اساس در روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه در استان‌های ایلام، خوزستان و با شدت کمتر در جنوب کرمانشاه و بوشهر گرد و خاک سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا شده و در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی نیز باد و گرد و خاک پیش بینی شده است.

وی افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در روز سه‌شنبه برای شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس، دامنه‌های البرز مرکزی و بعضی مناطق شرق کشور ابرناکی و بارش‌های پراکنده باران و برف همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در اکثر مناطق اشاره شده و همچنین جنوب شرق کشور وزش باد قابل ملاحظه خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: از روز چهارشنبه با ورود یک سامانه بارشی به کشور در شمال غرب، غرب و بتدریج در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش برف و باران و وزش باد آغاز می‌شود که وزش باد در نوار غربی نسبتا شدید خواهد بود و در روز پنجشنبه دامنه فعالیت این سامانه نیمه غربی کشور و سواحل دریای خزر را در بر می‌گیرد که شدت بارش‌ها در سواحل دریای خزر و زاگرس مرکزی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با عبور این سامانه از روز پنجشنبه در نیمه غربی کشور و از روز جمعه در نیمه شرقی کشور کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود و اغلب مناطق تحت تاثیر این سامانه سرعت وزش باد قابل توجه خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی کشور به وضع هوای تهران اشاره کرد و با اشاره به این که از ساعات پایانی روز سه‌شنبه شاهد آغاز بارش پراکنده باران در ارتفاعات پایتخت هستیم، گفت: در روز چهارشنبه آسمان تهران نیمه ابری با بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به ۲ و ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز پنجشنبه آسمان پایتخت نیمه‌ ابری با بارش باران و برف گاهی وزش باد شدید به تدریج کاهش ابر خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به ۳- و ۵ درجه سانتیگراد خواهد رسید. 

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.