پیش بینی کاهش ۱۵ درصدی اعتبارات حوزه سلامت در سال آینده

۳۰ام بهمن ،
ممتاز نیوز : محمدجواد نظری ‌مهر در واکنش به اظهارات سرپرست وزارت بهداشت مبنی ‌بر استخدام حدود ۷۰ هزار نیرو در وزارت بهداشت، افزود: هم‌اکنون پرسنل کنونی این وزارتخانه به ‌ویژه پرستاران و پزشکان با مشکلات مالی مواجه اند، حال چگونه وزارت بهداشت می‌خواهد نیروی تازه جذب کند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از مهر ؛ وی با تاکید بر اینکه به طور حتم با وعده‌های پوچ مسئولان وزارت بهداشت و دولت چیزی عاید مردم و پرسنل کنونی این وزارتخانه نمی‌شود، ادامه داد:‌ با توجه به اینکه دولت در ۸ سال اخیر به حوزه سلامت هیچ اهمیتی نداده است، حال چگونه می‌خواهد اعتبار جذب نیرو در وزارت بهداشت را تامین کند.

نظری مهر با اعلام اینکه دانشگاههای علوم پزشکی کشور با کمبود بودجه روبه‌رو می باشند، گفت: هم‌اکنون این مراکز به‌علت کمبود اعتبار به سختی فعالیت می‌کنند و به‌طور حتم در آینده نزدیک تعطیل می‌شوند.

وی با انتقاد از عملکرد بیمه‌های درمانی در پرداخت بدهی‌های خود به داروخانه‌ها، تصریح کرد:‌ به طور حتم دولت باید به جای اجرای طرح‌های غیرکارشناسی اول شرایط کنونی حوزه سلامت را بهبود ببخشد.

نظری ‌مهر با اعلام اینکه بر اساس اظهارات مسئولان وزارت بهداشت بودجه سال آینده حوزه سلامت کاهش پیدا می‌کند، یادآور شد: هم‌اکنون پیش‌بینی می‌شود که اعتبار سال جاری حوزه سلامت حدود ۱۵ درصد کاهش پیدا کند، از طرف دیگر در چند سال اخیر همان بودجه‌های مصوب هم از سوی دولت اختصاص داده نشده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه کاهش اعتبارات سلامت به‌طور حتم بحران شدیدی را در حوزه بهداشت ودرمان ایجاد می‌کند، گفت: به طور حتم مجلس در زمان ارائه لایحه بودجه، شرایط را به نفع مردم تغییر می‌دهد.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.