پیش بینی ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای وام‌های دانشجویی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای نیمسال اول تحصیلی، حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای وام‌های دانشجویی پیش بینی شده که نسبت به سال تحصیلی قبل ۳۰ درصد افزایش دارد و ترکیب وام‌های دانشجویی در سال تحصیلی جدید تغییری نخواهد داشت.

پیش بینی ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای وام‌های دانشجویی

به گزارش ممتاز نیوز، ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید و پایداری شرایط شیوع ویروس کرونا، همانند سه ترم گذشته همه دانشجویان به جز آن‌هایی که پایان نامه یا رساله دارند، باید به شیوه مجازی سر کلاس درس حاضر شوند. حتی نودانشجویانِ همه مقاطع تحصیلی دانشگاه‌های کشورهم به صورت غیر حضوری واحدهای درسی را پشت سر می‌گذرانند تا درگیر بیماری کرونا و شیوع آن در میان آحاد جامعه نشوند.

وی اظهار داشت: صندوق رفاه دانشجویان در همین راستا و به منظور همراهی با شرایط دانشجویان، مقدماتی در خصوص پرداخت وام‌های دانشجویی ایجاد می‌کند تا موجب رفع بخشی از دغدغه‌های دانشجویان برای هزینه‌های تحصیلی‌شان در دوران دانشگاه باشد.

مطیعی افزود: این همیاری صندوق رفاه که تا کنون با عنوان وام دانشجویی شناخته شده، مواردی مانند وام شهریه، وام مسکن متاهلی، وام ضروری، وام ویژه دکتری و وام تحصیلی را شامل می شود.

وی با اشاره به نحوه پرداخت وام‌های دانشجویی در نیمسال جدید تحصیلی گفت: برخی شرایط پرداخت وام‌ها تسهیل شده و تلاش ما این است که در کمترین زمان پس از ارسال درخواست، وام‌ها پرداخت شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تاکید کرد: بخشنامه مربوط به وام‌های دانشجویی به موقع ارسال خواهد شد و تصمیم داریم هیچ فهرست وامی از سوی دانشگاه و دانشجویان بی پاسخ نماند و هیچ دانشجوی وام‌گیرنده واجد شرایطی از وام محروم نشود.

لازم به ذکر است، زمان ثبت‌نام وام‌های دانشجویی نیمسال اول تحصیلی پس از تشکیل کامل کلاس‌های آموزشی در دانشگاه‌هاست و صندوق رفاه با ابلاغ بخشنامه‌ای به دانشگاه‌ها زمان دقیق ثبت نام را اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.