پیمانکاران واجد صلاحیت در اولویت ورود به عرصه ساخت و ساز هستند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

نیکخو گفت: با تشکیل یک کارگروه ویژه کار پیمانکاران باید مورد ارزیابی و امتیازگیری قرار بگیرد و آنهایی که امتیاز تایید صلاحیت دریافت کنند، در اولویت اول ورود به عرصه ساخت و ساز قرار می گیرند.

مجید نیکخو، رییس اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان مسئولیت مجری ذی‌الصلاح را به پیمارنکاران داد؟ افزود: مجری ذی‌الصلاح بر اساس تدوین و بخشنامه خود فعالیت می‌کند و در استان چهارمحال مجریان ذی‌الصلاح با اخذ پروانه فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مجری ذی‌الصلاح را بسیاری از مهندسان هستند که تعیین صلاحیت می‌کنند تصریح کرد: پیمانکاران که تحت عنوان انبوه‌سازان بر اساس قوانین مختلف به عنوان سازنده وارد فعالیت می‌شوند، مجری ذی‌الصلاح عنوان نمی‌گیرند.

نیکخو اضافه کرد: البته پیمانکاران هم می‌توانند صلاحیت مضاعف بگیرند و در عرصه مجری ذی‌الصلاح حضور یابند اما در استان چهار محال – از مهندسان به عنوان مجری ذی‌الصلاح استفاده می‌شود و کنترلها توسط کارگروه نظارت عالی انجام می‌شود.

رییس اداره کل راه و شهرسازی در راستای مشکلات پیمانکاران خاطر نشان کرد: پیمانکاران که پروژه می‌گیرند سابقه کار آنان باید کاملا مورد ارزیابی واقع شود.

نیکخو در ادامه یادآور شد: اصول کار به دست مجریان است و آنچه در قانون دیده می‌شود، مجری و ناظر باید با همکاری یکدیگر وارد فعالیت شوند که با تاثیر صلاحیت مشکلی در آینده پیش نخواهد آمد.

وی افزود: یک ساخت با کیفیت و دارای طول عمر طولانی مدت به همکاری و مهارت‌آموزی تمام اعضا و مجموعه مرتبط است.

رییس اداره کل راه و شهرسازی استان تصریح کرد:‌ بر اساس قانون هر کس باید کار خود را به درستی انجام دهد و مقررات نقض نشود و با نظارت مجریان ناظر وظایفی که زیر نظر سازمان نظام مهندسی است، به صورت صحیح اجرا شود.

نیکخو در ادامه گفت: آموزش کارگران و جلوگیری از تخلفات هم از جمله عواملی است که در موفقیت ساخت و ساز می‌تواند حائز اهمیت باشد.

انتهای پیام/

— .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.