پیوستن اولین محقق ایرانی به جمع دانشمندان بین‌المللی علوم انسانی

۲۹فروردین۱۳، فاوانیوز : استاد دانشگاه خوارزمی عنوان اولین دانشمند بین المللی ایران را در حوزه علوم انسانی به خود اختصاص داد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، بر اساس داده های موجود در پایگاه ESI) Essential Science Indicators )، دکتر حمیدرضا جمالی مهموئی، عضو هیات علمی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه خوارزمی در بازه زمانی ژانویه ۲۰۰۲ تا آخر دسامبر ۲۰۱۲، با دریافت ۲۴۶ مورد استناد به مقاله، به عنوان اولین دانشمند بین المللی ایران در شاخه علوم اجتماعی و به طور کلی در حوزه علوم انسانی شناخته شد.

ESI یکی از پایگاه های اطلاعاتی تولید شده توسط موسسه تامسون رویترز است که همه ساله فهرستی مشتمل بر یک درصد دانشمندان بین المللی برتر را بر اساس استنادات دریافتی منتشر می کند.

بر اساس آخرین گزارش ESI، دکتر جمالی با کسب رتبه بین المللی ۳۵۵۳ تنها و اولین دانشمند ایرانی بوده که موفق شده به یک درصد برتر محققان علوم اجتماعی دنیا راه یابد.

دکتر حمیدرضا جمالی، استادیار و مدیر گروه آموزشی علم اطلاعات و دانش شناسی و مؤلف کتاب «سنجش اثر پژوهش در علوم پزشکی: الگوها و روش‌ها» است و ترجمه دو کتاب – نویسنده همکار یک کتاب انگلیسی، ۴۳ مقاله ISI از سال ۲۰۰۴ تاکنون، هفت مقاله پژوهشی و یک مقاله دایره المعارفی را در کارنامه علمی خود دارد.

این محقق جوان که در سال ۱۳۷۱ تحصیلات دوره متوسطه را به پایان برده، دانش آموخته کارشناسی کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی کرمان (۱۳۷۵)، کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی، دانشگاه تهران (۱۳۷۸) و دکتری علم اطلاعات از کالج دانشگاهی لندن (۱۳۸۷) است.
فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.