پیوستن غازپیشانی سفید به جمع پرندگان برکه موزه دارآباد

۰۸خردادماه،

پیوستن غازپیشانی سفید به جمع پرندگان برکه موزه دارآباد

پیوستن غازپیشانی سفید به جمع پرندگان برکه موزه دارآباد

رئیس موزه دارآباد گفت: سه قطعه غازپیشانی سفید به بخش پرندگان زنده موزه طبیعت و حیات وحش ایران – دارآباد در سال جاری اضافه شد.

به گزارش راسخون، نوائیان، در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران افزود: موزه دارآباد با رویکرد حفاظت از گونه های کمیاب و حمایت شده و در راستای غنی سازی و تکمیل نمونه های زنده خود با هدف جذابیت بیشتر جنبه بصری و فراهم سازی تحقیق و پژوهش برای محققین و دانشجویان، سه قطعه غازپیشانی سفید را به بخش حیوانات زنده اضافه کرد.

وی بیان کرد: این پدیده مهاجر با آغاز فصل سرمایه ایران کوچ می کند و با توجه به این که تعداد آن رو به کاهش است، حمایت شده محسوب می گردد.

نوائیان تصریح کرد: این پرنده، ۷۲ سانتی متر طول دارد و از غاز خاکستری کوچکتر، اما از غازپیشانی سفید کوچک بزرگتر است.

وی اظهار داشت: رنگ پروبال این پرنده خاکستری، اما از غاز خاکستری اندکی تیره تر است، روی پیشانی اش نوار سفید و مشخصی دیده می گردد، زیر تنه دارای رگه های تیره و خاکستری و زیر دمش سفید است.

نوائیان عنوان کرد: این پرنده در مناطق تالابی، نیزار، دریاچه های آب شیرین، شالیزارها، مزارع گندم و جو و علوفه به سر برده و در نواحی باتلاقی و توندرا تولید مثل می کند.

وی خاطرنشان کرد: در ایران، زمستان ها به تعداد اندک دیده می گردد و جمعیت شان در دشت مغان و سواحل دریای خزر رو به کاهش است.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / محیط زیست
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.