پیونگ‌یانگ پیشنهاد از سرگیری فعالیت منطقه صنعتی دو کره را رد کرد

۲۵فروردین۱۳،

کره‌شمالی امروز (یکشنبه) پیشنهاد کره‌جنوبی را در خصوص مذاکره دربارهٔ آینده منطقه صنعتی مورد مناقشه میان دو کره رد کرد و آن را یک «موضع سیاسی توخالی» خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هم‌زمان با افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره، پیونگ‌یانگ ۵۳ هزار کارگر را از منطقه صنعتی مشترک «کائه سونگ» خارج و فعالیت‌های این منطقه را به حالت تعلیق درآورد.

دولت سئول نیز روز پنج‌شنبه هفته قبل از دولت پیونگ‌یانگ خواست تا برای حل این مساله مذاکره کند اما دولت کره شمالی این پیشنهاد را که از سوی وزیر اتحاد مجدد دو کره در سئول مطرح شد، رد کرد و آن را بی‌معنا و حیله‌گرانه خواند.

سخنگوی کمیته کره شمالی برای اتحاد مجدد و صلح آمیز دو کره در مصاحبه با خبرگزاری دولتی این کشور گفت: ما این پیشنهاد را توخالی و اقدامی بی‌معنا می‌دانیم.

وی همچنین سخنان «پارک گئوم های»، رئیس‌جمهوری کره جنوبی و وزیر اتحاد مجدد دو کره را تحریک‌آمیز خواند.

این مقام مسئول همچنین با مطرح کردن مانور نظامی مشترک میان کره جنوبی و دولت آمریکا و درخواست برای کنار گذاشتن برنامه های اتمی اعلام کرد که این موارد مانعی بر انجام مذاکرات در خصوص این منطقه صنعتی مورد مناقشه محسوب می‌شوند. اگر سئول خواستار انجام مذاکرات است باید ابتدا موضع مقابله‌ای خود را کنار بگذارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.