پیکان قهرمان جام باشگاه‌های والیبال آسیا شد

تیم والیبال پیکان با پیروزی در یک دیدار سخت و نفس‌گیر مقابل سانتوری ژاپن قهرمان باشگاه‌های آسیا شد.

پیکان قهرمان جام باشگاه‌های والیبال آسیا شد

به گزارش ممتاز نیوز، دیدار فینال والیبال باشگاه‌های ۲۰۲۲ آسیا از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه بین تیم‌های پیکان ایران و سانتوری سانبردز ژاپن در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران آغاز شد که تیم پیکان در حضور پرشور تماشاگران خود با پیروزی نفس‌گیر سه بر دو (۲۱ بر ۲۵، ۲۶ بر ۲۸، ۲۵ بر ۱۳، ۲۵ بر ۲۰ و ۱۵ بر ۱۲) مقابل سانتوری ژاپن قهرمان باشگاه‌های آسیا شد و سهمیه رقابت‌های جهانی را به دست آورد. 

پیمان اکبری سرمربی پیکان این دیدار را با سعید معروف، اروین انگاپت، نیمیر عبدالعزیز، پوریا فیاضی، آرمین تشکری و محمدرضا حضرت‌پور آغاز کرد و حمزه زرینی هم به تناوب به کار گرفته می‌شد. 

ست اول این دیدار پایاپای پیش رفت اما در نهایت ژاپن ۲۵ بر ۲۱ پیروز شد. در ست دوم هر چند پیکان ابتدا پیش بود اما ژاپن فاصله را جبران کرد و ۲۸ بر ۲۶ این ست را هم به نفع خود تمام کرد. پیکان که نمی‌خواست بازنده این دیدار باشد ست سوم را با قدرت شروع کرد و ۲۵ بر ۱۳ برنده شد و ست چهارم را هم ۲۵ بر ۲۰ به سود خود به پایان رساند تا ست پنجم قهرمان را تعیین کند. 

در نهایت پیکان ست پنجم را هم ۱۵ بر ۱۲ به سود خود پایان داد تا جام قهرمانی در خانه بماند و تماشاگران حاضر در آزادی جشن قهرمانی بگیرند. همچنین تماشاگران تیم پرتلاش ژاپنی که موزرسکی روس را هم در ترکیب داشت، در انتهای بازی تشویق کردند.

آخرین باری که یک تیم خارجی جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا را از آن خود کرده به سال ۲۰۲۲ برمی‌گردد که تیم تایچون بانک چین تایپه قهرمان شد. از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲ نماینده‌هایی از ایران جام قهرمانی را به دست آورده بودند. البته این مسابقات در سال ۲۰۲۰ به دلیل کرونا لغو شد. 

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.