پیگیری درمان دانش‌آموزان شین آبادی/ واریز سرانه مدارس تا فردا

اردیبهشت ۱۴۰۳

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تامین تمام هزینه‌های درمان و جراحی دانش آموزان شین آبادی جزو وظایف آموزش و پرورش است، گفت:‌ برای درمان این دانش آموزان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

به گزارش حوزه دولت ممتاز نیوز، علی اصغر فانی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه فرهنگیان در جمع خبرنگاران، دربارهٔ پیگیری آموزش و پرورش در ادامه درمان دانش آموزان شین آبادی گفت: آموزش و پرورش گزارشی از بررسی‌ها و پیگیری‌های وزارت خانه در خصوص این دانش آموزان را دریافت کرده است. اعلام می‌کنیم در رسیدگی و درمان دانش آموزان شین آباد هرگونه اقدامی که بتوانیم آنرا انجام دهیم وظیفه خود می‌دانیم و از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر وعده آموزش و پرورش برای انجام جراحی و بخشی از درمان این دانش‌آموزان تا مهرماه اظهار کرد: آموزش و پرورش موظف است تمام هزینه‌های درمان دانش آموزان را پرداخت کند و در حال حاضر بیمارستان ساسان تهران پذیرای درمان این دانش آموزان است و آموزش و پرورش نیز آمادگی دارد تا همه هزینه‌های درمان و جراحی آنان را تامین کند.

واریز سرانه مدارس تا فردا

سرپرست وزارت آموزش و پرورش دربارهٔ ۵۰ میلیارد تومانی سرانه مدارس نیز گفت: بر اساس گزارش، در حال حاضر این سرانه‌ها در ۱۴ استان در اختیار مدارس قرار گرفته و در ۱۶ استان نیز به دست استان‌ها رسیده و تا پایان وقت اداری فردا به دست همه مدراس خواهد رسید.

مشکلات بازگشایی مدارس تا پایان هفته برطرف می‌شود

فانی با تاکید بر بازگشایی هرچه باشکوه‌تر مدارس در مهر ۹۲ نیز گفت: گزارشات از استان‌ها دربارهٔ برنامه‌های بازگشایی مدارس دریافت می‌شود و دو سه مشکلی که برای بازگشایی وجود داشت تا پایان هفته برطرف می‌شود.

وی همچنین دربارهٔ دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: دانشگاه فرهنگیان آرزویی بود که سال‌ها در انتظار آن بودیم و با تصویب اساسنامه این دانشگاه در شورای عالی انقلاب فرهنگی و راه‌اندازی آن در سال قبل، گام‌هایی برداشته شده است.

فانی افزود: با توجه به اینکه رئیس سابق این دانشگاه از سمت خود استعفا داده بود، تصمیم بر این شد تا دکتر مهرمحمدی به عنوان رییس تازه دانشگاه فرهنگیان منصوب شود، چرا که معتقدیم دانشگاه فرهنگیان می‌تواند در زمینه تربیت معلم و نیروی انسانی تازه و آموزش ضمن خدمت معلمان به آموزش و پرورش کمک کند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان با توجه به گستره وسیعی که از طریق پردیس‌های دانشگاهی در سراسر کشور دارد می‌تواند اهداف آموزش و پرورش را در راستای تامین و بهسازی نیروی انسانی عملیاتی کند.

وی دربارهٔ فارغ التحصیلی اولین دانشجویان این دانشگاه گفت: با توجه به اینکه اولین ورودی‌های این دانشگاه از سال قبل آغاز شده و با توجه به دوره تحصیل، از چهار سال آینده فارغ‌التحصیلان این دانشگاه وارد مدارس کشور خواهند شد.

فانی دربارهٔ تاثیر این دانشگاه بر ادامه تحصیل فرهنگیان شاغل نیز گفت: هدف دانشگاه فرهنگیان تقویت دوره‌های تکمیلی از جمله کارشناسی ارشد و دکتری و یکی از سیاست‌هایی که در برنامه‌های رییس دانشگاه تازه نیز عنوان شد، ارتقای تحصیلی فرهنگیان شاغل است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.