پیگیری پرداخت ارز به اقلام دارویی در کمیسیون بهداشت مجلس

ممتاز نیوز: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از پیگیری این کمیسیون، وزارت بهداشت و دولت در مورد حل مشکل ارز به اقلام دارویی خبر داد.

حسن تامینی لیچایی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به موضوع پرداخت ارز به داروهایی که کمیاب هستند گفت: در حال حاضر در کشور با مشکل کمبود تخصیص ارز به داروها و نیز واکسن‌هایی که کمیابند، مواجهیم.

وی با بیان این که هم اکنون برخی از کارخانه‌های تولید دارو نیاز به مواد اولیه دارند اظهار داشت: این موضوع در جلسه روز یک شنبه کمیسیون با حضور ممبینی معاون نظارت راهبردی رئیس جمهور و مسئولین وزارت بهداشت مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد که با اتخاذ راهکار مناسب این خلا‌ء‌ها پر شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس خاطر نشان کرد: علاوه بر داروها در مورد تجهیزات پزشکی نیز متاسفانه با مشکل ارز مواجه هستیم و نیاز است که دستگاه‌های مربوطه اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند و با کشورهایی که سازنده‌ی اولیه داروها و قطعات هستند مذاکراتی را انجام داده تا هر چه زودتر این مشکل مرتفع شود.

تامینی لیچایی در ادامه با اشاره به اهتمام وزارت بهداشت، در خصوص پرداخت ارز به داروها و تجهیزات پزشکی گفت: علی‌رغم تاکیداتی که مسوولان وزارت بهداشت در این مورد دارند نیاز است که ارز دارویی هر چه سریعتر مورد توجه ویژه دولت نیز قرار گیرد که اگر غیر از این باشد و روند این مساله به این شکل ادامه یابد قطعا در مورد واکسن‌ها، مواد اولیه و داروها با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.