پی گیری های خبرآنلاین جواب داد: کیفیت آب تهران به صورت سیار آزمایش می گردد

این خبر امروز ۴ شنبه ۱۷ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

بسیاری از خوانندگان خبرآنلاین از کیفیت آب بعضی از نقاط تهران علی الخصوص مناطق غربی تهران چون تهرانسر گلایه می نمایند و خواستار پیگیری بیشتر این موضوع شده اند. در این میان شرکت آب منطقه ای تهران در جهتی بررسی بیشتر این گلایه ها سامانه آزمایشگاه سیار با امکان اندازه یری بعضی از پارامترهای کیفیت و آلودگی را راه ندازی نموده اند.
برهمین اساس یکی از خوانندگان خبرانلاین بر کیفیت پایین آب منطقه تهرانسر تاکید نموده و خواستار آزمایش آب این منطقه شده است. درعین حال خبرانلاین از دیگر نقاط تهران چون شهرک باقری واقع در همت غرب هم گلایه هایی دریافت نموده است.
با اینحال به نقل از محسن اسلامی زاده، مجری طرح جلوگیری از آلودگی آب شرکت ، هدف از راه اندازی این سامانه، اعزام آزمایشگاه سیار به محل هایی است که با مشکلات آلودگی روبرو است و اندازه گیری نمونه های آب در وقت های متعدد مورد نیاز خواهد بود، ضمن آن که اندازه گیری تعداد بیشتر نمونه در محل خطاهای ناشی از حمل و نقل آن را از بین برده و اطلاعات دقیق تری را ارائه خواهد نمود.
براساس اظهارات وی، در این سامانه کلیه وسایل مورد نیاز یک آزمایشگاه نصب شده و برق آن نیز ازطریق ژنراتور تامین می گردد که بررسی کیفیت منابع آب، کنترل کیفی در مخازن ذخیره و شبکه توزیع آب آشامیدنی از جمله مواردی است که در این سامانه آزمایش خواهد شد.
وی افزود: در این آزمایشگاه سیار که در داخل یک دستگاه کامیون تجهیز شده است PH، EC، DO، کدورت، جلبک ها، سیانورباکتر، نیترات، فسفات، پارامترهای فیزیکی و شیمیایی، آلاینده ها و در نهایت بیش از ۱۰۰ پارامتر دیگر در محل قابل اندازه گیری است.
وی در پایان عنوان نمود: این آزمایشگاه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال طراحی شده و مجهز به تجهیزات پیشرفته ای است که با بهره گیری از کارشناسان و متخصصان امور آزمایشگاهی کیفیت آب، کنترل می گردد.

۴۵/۲۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.