پ.ک.ک نماینده کرد پارلمان ترکیه را ربود

جهان > اروپا
حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) از کشته شدن ۱۸ سرباز ترکیه‌ در درگیری ارتش این کشور با نیروهای مسلح این حزب خبر داد. همچنین اعضای این حزب، حسین آیگون”، نماینده استان “تنجیلی”، واقع در جنوب شرقی ترکیه را ربودند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز عراق، نیروهای دفاع مردمی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)، شاخه مسلح این حزب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای دفاع مردمی کردستان در تاریخ دهم ماه جاری میلادی در درگیری با نظامیان ترکیه در ایالت کردنشین وان، ۱۸ سرباز ترکیه‌ای را کشتند.

 در این بیانیه آمده است: در درگیری‌های مذکور، اعضای پ.ک.ک موفق شدند تانک ارتش ترکیه را منهدم و یکی از سربازان ترکیه‌ای را نیز به اسارت درآوردند.

 پ.ک.ک همچنین در بیانیه خود اعلام کرد که در دو هفته گذشته، نیروهای این حزب توانسته‌اند بر بیش از ۴۰ کیلومتر از اراضی ترکیه در منطقه “شمزینان”، واقع در نزدیکی مرزهای عراق تسلط یابند.

 از سوی دیگر یک منبع امنیتی نیز اعلام کرد که اعضای پ.ک.ک “حسین آیگون”، نماینده استان “تنجیلی”، واقع در جنوب شرقی ترکیه و نماینده حزب جمهوری مردم، یکی از بزرگترین احزاب مخالف در پارلمان ترکیه را ربودند.

 “مصطفی تاسکسن”، استاندار استان تنجیلی نیز به نقل از شاهدان عینی گفت: ربایندگان، خودروی آیگون را متوقف و وی را ربوده و به مکانی ناشناس بردند.

 این خبر توسط حزب جمهوری مردم تایید شد. در حال حاضر تلاش برای پیدا کردن مکان وی و سه نظامی دیگری که هفته اخیر در منطقه‌ای در جنوب شرقی ترکیه ربوده شده بودند، ادامه دارد.

 درگیری‌های مسلحانه میان پ.ک.ک با ارتش ترکیه از اواسط دهه هشتاد قرن گذشته و همزمان با تلاش پ.ک.ک برای تشکیل حکومت خودگردان کردهای ترکیه آغاز شد و تاکنون بنا به گزارش منابع غیررسمی، بیش از ۴۰ هزار کشته برجای گذاشته است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.