چاقو کشی و کتک کاری توسط افراد ناشناس در تالار وحدت

چاقو کشی و کتک کاری توسط افراد ناشناس در تالار وحدت

به گزارش سایت خبری ممتاز نیوز:نمایش «راپورت‌های شبانه دکتر مصدق» به نویسندگی و کارگردانی اصغر خلیلی از بیستم تیر در تالار وحدت روی صحنه رفته و حالا مدت سه هفته است که گروهی ناشناس در ساعات پایانی اجرا به گروه اجرایی و مخصوصا کارگردان و تهیه‌کننده این اثر حمله می‌کنند.

روزنامه فرهیختگان: نمایش «راپورت‌های شبانه دکتر مصدق» به نویسندگی و کارگردانی اصغر خلیلی از بیستم تیر در تالار وحدت روی صحنه رفته و حالا مدت سه هفته است که گروهی ناشناس در ساعات پایانی اجرا به گروه اجرایی و مخصوصا کارگردان و تهیه‌کننده این اثر حمله می‌کنند. این گروه دوشنبه‌شب ۱۱ مرداد صدمات بسیار زیادی به ماشین تهیه‌کننده وارد کردند و کارگردان را به همراه تهیه‌کننده زیر بار کتک گرفتند. خواسته این گروه پایین آمدن این اجرا از روی صحنه تئاتر است.

فرهاد آئیش، بازیگر نقش محمد مصدق در این زمینه گفت: «وقتی اجرا تمام شد به پشت صحنه رفتم و متوجه شدم به کارگردان و تهیه‌کننده نمایش راپورت‌های شبانه دکتر مصدق حمله شده است که بسیار تعجب کردم و هدف این گروه را متوجه نشدم. خوشبختانه به من تاکنون تعرضی نشده و ما اصلا از این حمله‌ها نترسیدیم.» اصغر خلیلی، نویسنده و کارگردان این نمایش  چنین توضیح داد: «ما نمی‌دانیم این گروه وابسته به چه نهاد و گروهی هستند. سومین بار است که این افراد به ما حمله می‌کنند. گفت‌وگویی با ما کردند و به ماشین تهیه‌کننده خسارت زیادی زدند. شب‌دوشنبه هم آمدند و گفت‌وگوی بسیار شدیدی با من کردند؛ حرف‌شان این است که می‌گویند چرا این تئاتر اجرا می‌رود.»

این کارگردان عرصه تئاتر درباره مجوز اجرا ادامه داد: «البته ما مجوزهای لازم را داریم و شورای پروانه نمایش مانند رحمت امینی از دیشب پیگیر این موضوع هستند. امیدواریم که مشکل خاصی برای ما ایجاد نکنند.» کارگردان الیور توئیست در پاسخ به این پرسش که آیا مشکل این گروه ناشناس چگونگی نشان دادن شخصیت محمد مصدق است و شخصیت‌هایی مانند آیت‌الله کاشانی، گفت: «این افراد تا این حد به مسائل ریز نشده‌اند و فکر می‌کنم اصلا اجرای ما را هم ندیده باشند. آنها فقط می‌پرسند که چرا این نمایش روی صحنه رفته است؟»

محمدرضا منصوری، تهیه‌کننده این کار نیز گفت: «این افراد با خود چاقو حمل می‌کردند و روی ماشین بنده با همین چاقو کلی خط انداخته‌اند و به صورت فیزیکی به ما حمله کرده‌اند. به هر حال ما موضوع را پیگیری می‌کنیم و نمی‌گذاریم به عوامل کار هیچ‌گونه آسیبی برسد.» نمایش «راپورت‌های شبانه دکتر مصدق» با استقبال سیاسیون مواجه شده است؛ از جمله محمدرضا عارف و صادق زیباکلام و بسیاری از هنرمندان مشهور نیز از این کار دیدن کرده‌اند.

این نمایش زندگی مرحوم مصدق را در ایام پرفراز و نشیب ملی کردن نفت و کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ روایت می‌کند که بازیگرانی چون ایرج راد (روزولت)، فرهاد آئیش (دکتر مصدق)، رویا میرعلمی (خدیجه دختر مصدق)، رضا بهبودی (نماینده مجلس)، خسرو احمدی (گنده لات) و علیرضا آرا (سرلشگر زاهدی) در آن ایفای نقش دارند.

این نمایش از ۲۰ تیر تا ۲۰ مرداد در تالار وحدت روی صحنه است.

تاریخ انتشار خبر: ۳ August 2016 | 4:40 am
باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.