چاقی در کودکان تا چه میزان مسئله جدی‌ و مهمی است؟

برای دانستن اینکه چاقی در کودکان تا چه میزان مسئله جدی‌ و مهمی است متن زیر را بخوانید.

چاقی در کودکان تا چه میزان مسئله جدی‌ و مهمی است؟

به گزارش ممتاز نیوز، چاقی در کودکان، یک موضوع کاملا جدی است که بر روی سلامت آن ها از کودکی تا بزرگ سالی، تاثیر گذار است.

تعریف چاقی در کودکان چیست؟

منحنی رشد کودکی را در مراکز بهداشت یا مطب متخصص اطفال به یاد دارید؟ اگر دلبند شما بر اساس سن و قد خودش روی منحنی، وزن بیشتری داشته باشد، چاق محسوب می‌‌شود. چاقی در کودکان، مشکلی جدی است. چرا که می‌‌تواند آن ها را با خطر بیشتر مبتلا به دیابت، افزایش فشار خون، افزایش چربی خون، کاهش اعتماد به نفس، و همچنین کاهش تعامل مثبت ایشان در مدرسه و سالن بازی و ورزش منجر شود.

چگونه می‌توان وضعیت پیش آمده و رخداد چاقی را مدیریت کرد؟

بهترین استراتژی برای شما که دلبندی با اضافه وزن دارید، تصحیح غذای سفره و برنامه‌ ریزی جهت ورزش است. به این ترتیب، آن چه طی سال‌های تغییر روش شما به سبک زندگی سالم رخ می‌‌دهد، فرزندی با وزن طبیعی، عادت‌های درست، با اعتماد به نفس، آگاه و واقع‌بین و سالم است!

چگونه تشخیص بدهم دلبند من چاق است؟

طبیعی است کودکان، با مزاج سرشتی و ژنتیک متفاوت، عرض شانه و سایز پای متفاوت و درجه گرمی و سردی، خشکی و تری متفاوتی پا به عرصه وجود می‌‌گذارند تا معجزه خلقت را در کانون خانواده خود جاری کنند. بنابراین، کودک درشتی را نمی‌‌توان چاق ارزیابی کرد، ولی روند اضافه وزن او بر اساس قد روی منحنی، در کنار شاخص توده بدنی (BMI) و ارزیابی بالینی پزشک در ویزیت حضوری، به شما کمک می‌‌کند تصمیم به تغییر چینش غذای سفره بگیرید.

چگونه فرزند من چاق می‌‌شود؟

بی ‌شک، سبک زندگی شما در کنار مزاج سرشتی او در بروز مشکل چاقی در کودکان دخالت دارد. اصول شش گانه سبک زندگی سالم در طب سنتی را حتما می‌شناسید. این که دلبند شما چه نوع رژیم غذایی دارد، چگونه می‌‌خورد و می ‌آشامد، دفع روزمره وی چگونه است، خواب شبانه کافی دارد یا خواب روزانه، ورزش و حرکت بدنی کافی دارد، مضطرب است و …و بسیاری از این موارد در زندگی فرزند شما به هم ریخته و بدون نظم درست است و در این میانه، آشفته است که وزنش زیاد و زیادتر می‌‌شود. پس، اگر قصد دارید سبک زندگی دلبندتان را اصلاح کنید، فاکتورهایی مانند غذای سفره، خواب شبانه، حذف خواب روزانه، نظم دفع روزانه و ورزش روزمره، را در اولویت قرار دهید.

اگر به مشکل اضافه وزن دلبندم توجه نکنم چه خطراتی او را تهدید می‌‌کند؟

دیابت، افزایش چربی خون، کبد چرب، افزایش فشار خون، آسم، اختلالات خواب و شکستگی استخوان‌‌ها، از جمله عواملی است که فرزندتان را تهدید می کند.

از نظر احساسی و روابط اجتماعی چه خطراتی او را تهدید می‌‌کند؟

کاهش اعتماد به نفس، مشکلات رفتاری و آموزشی و افسردگی، از عوامل مزبور می باشند.

چه تصمیماتی را به جمع خانواده‌‌ام اعلام کنم تا بتوانیم با هم روند چاقی در کودکان خود را متوقف کنیم؟

منابع غذایی دارای شکر، حذف یا محدود شود؛ همیشه سبزیجات و میوه‌‌ها در دسترس خانواده باشد؛ خوردن غذا در جمع خانواده با صبر و آرامش و جویدن خوب همراه شود؛ فست فودها بسیار محدود شود؛ سایز بشقاب‌‌ها کوچک شود و اگر شد از چنگال به جای قاشق استفاده بفرمایید؛ تماشای تلویزیون و بازی کامپیوتری به کمتر از دو ساعت محدود شود و خواب شبانه کافی از ۱۰ شب تا ۶ یا ۷ صبح اجباری شود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.