چالشهای چین برای رشد تقاضای طلا

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا:گرچه شورای جهانی طلا در گزارش روز قبل خود پیش بینی کرده است که تقاضای طلای چین طی سال های آینده با رشد چشمگیری روبرو خواهد شد ولی به نظر می رسد چین برای دستیابی به این هدف ۳ چالش بزرگ داشته باشد.

به گزارش ممتاز به نقل از پایگاه اینترنتی بولیون والت، شورای جهانی طلا پیش بینی کرده است که تقاضای طلای چین تا سال ۲۰۱۷ میلادی با بیش از ۲۵ درصد رشد به بیش از ۱۳۵۰ تن خواهد رسید.
این مساله در نگاه اول امکان پذیر به نظر می رسد ولی چین برای دستیابی به این هدف با چالش های بزرگی روبرو است.
بر اساس این گزارش چین سال قبل به بزرگترین بازار طلای جهان تبدیل شده و مقام های این کشور قصد دارند الگوی رشد اقتصادی را اصلاح کنند. چین قصد دارد با کاهش وابستگی و تکیه خود به صادرات نقش تقاضا و مصرف داخلی را در رشد اقتصادی بیشتر کند.
به اعتقاد تحلیلگران اولین چالش چین برای افزایش تقاضای طلا بحران بدهی های سنگین شرکت های دولتی است که فشار بسیاری را بر رشد اقتصادی و هزینه های مصرفی وارد می کند.
چالش دوم افزایش نرخ بهره واقعی در چین است که تهدید مستقیمی برای کاهش تقاضای سرمایه گذاری در بازار طلا به شمار می رود. از سال ۲۰۰۳ میلادی تاکنون نرخ پس اندازها در بانک های چین هیچ مطابقتی با نرخ تورم نداشته است.
چالش سوم نیز مربوط به رشد فزاینده تقاضای طلا و جواهرات در چین در سال ۲۰۲۴ میلادی می گردد. کاهش شدید قیمت طلا در سال قبل سبب شد تا تقاضای طلای چین به طور چشمگیری افزایش یابد.
بعید به نظر می رسد که تقاضای طلای چین امسال نیز مانند سال قبل با رشد چشمگیری روبرو شود.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.