چالش‌های امنیتی ما در مقایسه با تهدید ایران ناچیز است

ادعای نتانیاهو:

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رییس ستاد مشترک نیروهای نظامی آمریکا مدعی شد که سایر چالش‌های امنیتی که رژیم صهیونیستی با آن‌ها روبرو است در مقایسه با تهدید دستیابی ایران به آن‌چه وی سلاح هسته‌یی خواند، ناچیز است.

بنیامین نتانیاهو، نخست ‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با مارتین دمپسی، رییس ستاد مشترک نیروهای نظامی آمریکا با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌یی ایران مدعی شد: می‌دانید که ما با تهدیدات بسیاری در منطقه روبرو‌ایم که باید دربارهٔ آن‌ها گفت‌وگو کنیم، ولی یکی از آن‌ها از بقیه بزرگتر است و آن تهدید دستیابی ایران به سلاح هسته‌یی است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه تایمز آو اسرائیل، نتانیاهو در ادامه گفت که می‌داند دمپسی در اهداف رژیم صهیونیستی از جمله تحقق صلح متعهد است.

دمپسی نیز در این دیدار گفت هدفش از سفر به اراضی اشغالی تعهد مجدد، تاکید مجدد و تقویت شراکتمان است.

‌نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اوایل ماه میلادی جاری به لفاظی‌هایش علیه برنامه هسته‌یی ایران شدت داد و مدعی شد که با وجود به قدرت رسیدن حسن روحانی رییس‌جمهور تازه ایران مقاصد ایران تغییری نکرده است و تهران همچنان به دنبال توسعه توانایی‌های هسته‌یی و سلاح هسته‌یی با هدف نابود کردن رژیم صهیونیستی است.

دمپسی ماه اوت سال قبل به وضوح شکاف بین آمریکا و رژیم صهیونیستی دربارهٔ حس ضرورت در قبال برنامه هسته‌یی ایران را به نمایش گذاشت؛ وی در یک کنفرانس خبری در لندن گفت که حمله رژیم صهیونیستی به وضوح برنامه هسته‌یی ایران را به تاخیر خواهد انداخت، ولی آن را نابود نخواهد کرد. اگر آن‌ها تصمیم بگیرند دست به چنین کاری بزنند من ترجیح می‌دهم دخالتی نداشته باشم.

وی گفت که اطلاعات دربارهٔ مقاصد ایران ناکافی است و افزود که اگر حمله زودتر از وقت مقتضی صورت گیرد رژیم تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران نابود می‌شود.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.