چالش در تعیین تعرفه‌ سیم‌کارت‌های اعتباری

فروردین ۱۴۰۳

مخابرات تعرفه تازه مکالمه با سیم‌کارت‌ دائمی همراه اول را تعیین کرده اما در مورد سیم‌کارت‌های اعتباری هنوز به جمع‌بندی نرسیده؛ مخابرات می‌گوید سقف تعرفه‌ اعتباری‌ها ۱۱۴۰ ریال است ولی رگولاتوری آن را ۹۲۷ ریال می‌داند.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، این روزها بحث تغییر تعرفه‌های همراه اول داغ است.

قرار بود طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مانند اپراتور دوم و سوم تلفن‌همراه، همراه اول نیز تعرفه مکالمه در شبکه خود را یکسان و هزینه جابه‌جایی و بین‌شهری را حذف کند.

هم‌اکنون همراه اول این کار را برای سیمکارت‌های دائمی خود انجام داده است. از ۱۶ مرداد تعرفه تماس داخل شبکه سیمکارت دائمی همراه اول ۵۹۹ ریال و تعرفه تماس برون شبکه ۶۲۵ ریال در سراسر کشور اعمال شده است.

طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات کف و سقف تعرفه مکالمه با سیمکارت دائمی ۵۱۵ ریال تا ۶۱۸ ریال تعیین شده بود.

اما هنوز بر سر تعرفه‌های تازه مکالمات سیم‌کارت‌ اعتباری نتیجه مشخصی حاصل نشده است.

از این رو یکسان‌سازی مکالمات سیمکارت‌های دائمی اجرا و یکسان‌سازی مکالمات سیمکارت‌های اعتباری به فرصتی دیگر موکول شد.

تصمیم‌گیری برای تعیین تعرفه تازه مکالمات سیمکارت‌های دائمی برای شرکت مخابرات ایران بسیار سخت بود و تا آخرین لحظات اجرای طرح یکسان‌سازی مکالمات، گفته می‌شد که هنوز جلسات برای تعیین تعرفه نهایی ادامه دارد.

از شواهد امر پیدا است که سختی تعیین تعرفه مکالمه سیمکارت‌های اعتباری به مراتب بیشتر از سیمکارت‌‌های دائمی خواهد بود زیرا از هم‌اکنون در این زمینه تناقض آشکاری دیده می‌شود.

معاون شرکت مخابرات ایران در خصوص کف و سقف تعرفه‌ سیمکارت‌های اعتباری همراه اول گفته است: حداقل تعرفه ۶۷۰ ریال و حداکثر ۱۱۴۰ ریال خواهد بود.

اما معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات با استناد به مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تاکید کرده که تعرفه سیمکارت‌های اعتباری می‌تواند ۵۰ درصد بیشتر از سیمکارت دائمی تعیین شود. سقف تعرفه سیمکارت دائمی ۶۱۸ ریال است که در نتیجه سقف تعرفه سیم‌کارت اعتباری ۹۲۷ ریال خواهد بود.

از این رو متفاوت بودن سقف تعرفه سیمکارت اعتباری از دید مخابرات و رگولاتوری، اولین چالش مخابرات برای تعیین تعرفه سیم‌کارت اعتباری است.

شاید به همین سبب مخابرات که قصد داشت تمام تعرفه‌های تازه همکدی تلفن ثابت، سیمکارت دائمی و سیمکارت اعتباری را با هم اعلام کند، نتوانست در موعد مقرر در خصوص تعرفه تازه مکالمات سیمکارت‌های اعتباری به نتیجه برسد و ناچار یکسان‌سازی مکالمات سیمکارت اعتباری را به تعویق انداخت.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.