چالش مالیاتی سازمان فرهنگی‌و‌هنری شهر تهران در گزارش تفسیری حسابرسی شورای شهر

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از ایسنا

Multimedia_pics_1386_2_Photo_1727.jpg

گزارش حسابرسی سازمان فرهنگی و هنری شهر تهران به صورت مشروط، «مطلوب» بود، اما این سازمان مالیات‌های خود را علی‌رغم کسر از پیمانکاران و پرسنل در سال مالی ۸۸، پرداخت نکرده و آن را برای دیگر مصارف سازمان بها نموده است.

به گزارش تفسیری خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در جریان پانصد و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران، گزارش تفسیری حسابرسی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برای سال مالی منتهی به اسفند ۸۸ از سوی حسابرس مستقل شورا قرائت شد.

در بخشی از این گزارش تفسیری به مجموعه دریافت مالیات از پیمانکاران و پرسنل سازمان فرهنگی و هنری و در عین حال عدم پرداخت به سازمان امور مالیاتی اشاره شد.

پروین احمدی‌نژاد – عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران – اظهار نمود: دریافتی‌های مربوط به مالیات صورت گرفته اما این پول به سازمان امور مالیاتی پرداخت نشده است. سرانجام این پول‌ها چیست؟

حسابرس هم در این باره توضیح داد که سازمان فرهنگی و هنری این مبالغ را در مصارف دیگری بها نموده است.

با این وجود اقدامیان – مدیرکل مجامع شهرداری تهران – در توضیح این بخش از گزارش تفسیری حسابرسی، خاطرنشان نمود: کلیه سازمان‌های شهرداری تهران به سبب ماهیت سازمانی خود از پرداخت مالیات عملکرد معاف می باشند، ضمن اینکه سازمان فرهنگی و هنری شهر تهران از زاویه حوزه عملکردی خود نیز که فرهنگی و هنری است، به سبب مضاعفی از پرداخت مالیات عملکرد معاف است.

اقدامیان درباره مالیات تکلیفی اذعان نمود که گزارش تفسیری حسابرس شورای شهر صحیح است و به همین خاطر مذاکراتی با سازمان امور مالیاتی برای پرداخت مالیات این سازمان و همین طور توافق درباره جریمه‌های احتمالی، در حال انجام است.

حسابرس شورای شهر تهران در بخش دیگر گزارش تفسیری خود اعلام نمود: علی‌رغم پیگیری‌های مکرر موسسه حسابرسی، اوراق سرمایه‌گذاری سازمان فرهنگی و هنری در هشت موسسه و شرکت وابسته جهت رسیدگی در اختیار حسابرس قرار نگرفت که امیدواریم این مدارک را به حسابرسان بعدی ارائه نمایند.

حسابرس مستقل شورای شهر تهران، وضعیت مالی سازمان فرهنگی و هنری شهر تهران را در سال مالی منتهی به اسفند ۸۸ به استثنای موارد ذکر شده درباره مالیات و نیز اوراق سرمایه‌گذاری، به صورت مشروط، «مطلوب» توصیف نمود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.