چای سبز خطر بروز ناتوانی را در افراد مسن کاهش می‌دهد


چای سبز خطر بروز ناتوانی را در افراد مسن کاهش می‌دهد

۱۰:۲۶ (شنبه ۹ اردیبهشت )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

بررسی‌های جدید محققان ژاپنی نشان می‌دهد: افراد مسنی که به طور مرتب چای سبز مصرف می‌کنند، کمتر احتمال دارد که از کار افتاده و ناتوان شوند.

تا کنون چندین خاصیت مفید از چای سبز برای سلامتی مانند کاهش خطر ابتلا به سرطان، چاقی، سکته و مشکلات قلبی شناخته شده است. یک مقاله جدید نیز در مجله آمریکایی Clinical Nutrition نشان داد این نوشیدنی ممکن است با علائم ناتوانی در سنین پیری مبارزه کند.

در یک پژوهش جدید، «یاسوتاکی توماتا» و همکارانش از دانشگاه توهوکوی ژاپن، ۱۴ هزار فرد ۶۵ سال و بالاتر را به مدت سه سال بررسی کردند. آنها دریافتند افرادی که به طور مرتب چای سبز می‌نوشند، خطر بروز ناتوانی و سستی در آنها کمتر اتفاق می‌افتد.

این پژوهشگران اظهار کردند: مصرف چای سبز به طور چشمگیری با کاهش خطر ناتوانی عملکردی در ارتباط است؛ حتی بعد از اینکه عوامل مخل در این آزمایشات تنظیم شوند.

بر اساس این گزارش، در حالی که چای سبز و عصاره‌های آن در مقدار کم مفید هستند، مصرف بیش از پنج فنجان در روز می‌تواند زیان آور باشد. این نوشیدنی گیاهی دارای کافئین و مقدار کمی ویتامین K است که مصرف زیاد آن می‌تواند در داروهای جلوگیری کننده انعقاد خون اختلال ایجاد کند.

.

.

.

.

.

.

.

ایسنا


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.