چاپار نیازمند روابط خارجی مناسب با سرویس دهنده های دنیاست

اردیبهشت ۱۴۰۳

سرویس دهندگان پست الکترونیک کشور نیازمند بهره مندی از سیاست خارجی در فناوری اطلاعات و هم چنین تدوین قوانین حقوقی داخلی می باشند.

سلمان افشار، مدیر گروه سرویس های چاپار در خصوص مشکلاتی که در ارسال ایمیل به سرویس دهندگان خارجی وجود دارد به خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران گفت: در صورتیکه میزان ارسال در واحد زمان از عددی بالاتر بود سرویس دهندگان خارجی مانند یاهو و جیمیل، بنابر سیاست های مختلف با ایمیل ها رفتار می کند.

وی افزود: برای رفع این معضل لازم است مسئولان فناوری اطلاعات، سرویس دهندگان داخلی کشور را به دولت ها معرفی کرده و تفاهم نامه های در این زمینه منعقد نمایند.

وی با بیان اینکه مشکل این حوزه مربوط به سخت افزار و پهنای باند نمی شود اظهار داشت:سرویس دهندگان پست الکترونیک بزرگ نمی خواهند رقیبی در این زمینه داشته باشند .

وی با بیان اینکه تعداد ثبت نام برای استفاده از سرویس پست الکترونیک چاپار به ۱۴۰۰ نفر در روز رسیده است خاطر نشان ساخت:  چنانچه ار یک دامنه خاص میزان ارسال و دریافت از یک سرعتی بیشتر شود آن دامنه مسدود شده و یا با مشکلاتی مواجه می گردد که هم اکنون نیز با تعداد بالای کاربرانی که ازچاپار استفاده می کنند هر از گاهی این معضلات برای کاربرانی  که در یک بازه زمانی به دریافت و ارسال پیام از طریق چاپار می پردازند بوجود می‌ آید./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.