چاپ ۲۳۹ مقاله دانشگاه علوم کشاورزی گرگان در ISI

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: طی سه سال گذشته ۲۳۹ مقاله این دانشگاه در مجله ISI به چاپ رسیده است.

ابوالقاسم خزائیان در گفت‌وگو با خبرنگار  «خبرگزاری دانشجو» در گرگان، اظهار داشت: انتشار و انجام مقدمات جهت اخذ اعتبار و مجوز چاپ ۱۹ عنوان مجله علمی – پژوهشی، علمی – ترویجی و ISI به زبان فارسی و انگلیسی در دستور کار معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه قرار دارد.

وی مجله پژوهش‌های علوم و فناوری چوب و جنگل، مجلس پژوهش‌های تولید گیاهی، مجله پژوهش‌های حفاظت آب و خاک، مجله فرآوری ونگهداری مواد غذایی از جمله مجلاتی است که در حال انتشار و دارای مجوز علمی و پژوهشی می‌باشند.

خزائیان افزود: مجله انگلیسی زبان international hournal of plant production  در حال انتشار و دارای مجوز علمی پژوهشی است، مجله hournal of poultry science  مراحل نهایی اخذ اعتبار علمی پژوهشی و مجوز انتشار و مجله Iranian hournl ofaquatics research  نیز از جمله مجلاتی هستند که در حال انجام مقدمات جهت کسب مجوز و دریافت اعتبارند.

معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و منابع طبیعی گرگان با اشاره به فعالیت های دانشگاه در سه سال گذشته اذعان داشت: نمایه سازی مجلات دانشگاه در پایگاه‌های علمی معتبر از جمله پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، ارتقای ضریب تأثیر از رقم ۰٫۶۳۵ به رقم ۱٫۱ در حال حاضر، اشتراک در پایگاه‌های علمی مهم دنیا از جمله مگیران، Bio one، CAB direct،science،direct،OXFORD UNIVERSITY PRESS  و چاپ بیش از ۱۱۰ عنوان کتاب تألیفی وترجمه‌ای اعضای هیئت علمی توسط مرکز نشر دانشگاه از دیگر فعالیت‌های شاخص این معاونت است.

وی به انتشار فعالیت‌های پژوهشی و فناوری اعضای هیئت عملی در سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: مقالات ISI 239، مقالات غیر ISI 105، مقاله، مقالات علمی و پژوهشی ۴۲۳، مقالات علمی ترویجی ۹۸، مقالات همایش‌های ملی ۱۳۱۱ مقاله، مقالات همایش‌های بین‌المللی ۲۶۷، اختراع، اکتشاف و نوآوری ۱۷ مورد، گزارش طرح‌های خارجی ۱۱ طرح از جمله این فعالیت‌هاست.

خزائیان به طرح‌های مشارکت ملی دانشگاه اشاره کرد و گفت: مشارکت در انجام طرح‌های ملی و طرح‌های کلان از جمله طرح استفاده از فناوری نو در مطالعات منابع آب و مدیریت آب موردی استان گلستان، با اعتبار ۵۳۱۳۰۰۰۰۰۰ ریال، پهنه بندی و تعیین درجه حساسیت اکولوژیکی نواحی ساحلی  جنوب دریای خزر با اعتبار ۴۸۴۰۰۰۰۰۰ ریال.

معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و منابع طبیعی گرگان به موفقیت‌های شاخص دانشگاه در زمینه پژوهش و فناوری اشاره کرد و اظهار داشت: انتخاب دکتر بهاره شعبانپور، عضو هیئت علمی دانشگاه به عنوان پژوهشگر برگزیده شبکه زنان دانشمند جهان اسلام در سال ۱۳۹۰ و نیز در شاخه کشاورزی در داوزدهمین جشنواره پژوهش و فناوری کشور، انتخاب مجله ini.of.plant production به عنوان نشریه علمی ممتاز بین المللی در دهمین جشنواره بزرگذاشت پژوهشگران برگزیده در سال ۸۸ و قرار گرفتن مجله یاد شده توسط سازمان ISI در ردیف معتبرترین مجلات علمی دنیا از جمله موفقیت‌های شاخص این معاونت به حساب می‌آید.

مقاله

 

دانشگاه علوم کشاورزی

 

گرگان

 

ISI


پورتال اخبار دانشگاهی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.