چراغپور: نگاه سرمربی تیم ملی جهانی است

۱فروردین ۱۳،

 جلال چراغپور در مورد دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل کویت عنوان کرد: در تیم ملی ایران تحول چندانی شاهد نبودیم. اگر حرکتی در تیم ملاحظه می‌کنیم به سبب خلاقیت‌های انفرادی است که یک بازیکن دست به حرکتی می‌زند.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: اگر نوع بازی ایران را با ده سال قبل بررسی کنیم ملاحظه می کنیم که در جهت بهبودی حرکت نکرده است. فوتبال روز دنیا هم‌اکنون سرعت را مهمترین مسئله می‌‌داند و ما به دلایل مختلف در این چندین سال این موضوع را از دست داده‌ایم.

کارشناس فوتبال یادآور شد: شاید یکی از دلایلی که کی‌روش به بازیکنان خارجی شاغل در خارج از لیگ ایران روی می‌آورد این است که آنها با فوتبال مدرن آشنا می باشند و می‌توانند روی فعالیت‌های فردی آنها حساب باز کند. نگاه کی‌روش نگرشی جهانی است. شاید همه ما که در ایران زندگی کرده‌ایم نگاهمان با کی‌روش متفاوت باشد. او در جهان کوچ کرده و نگرشش فرق دارد.

چراغپور افزود: کی‌روش تنها چاره‌ای که برای فرار از کندی لیگ در نظر می‌گیرد همین آوردن بازیکنان خارج از لیگ ایران است. ممکن است این بازیکنان از دیدگاه ما ضعیف‌تر از بازیکنان خودمان باشند اما این دیدگاه ما است نه نگاه کی‌روش. کی‌روش نگاه جهانی دارد. لیگ ما فرسوده شده و شاید به نظر خودمان خوب باشد. وقتی در لیگ تنها برد و باخت اهمیت پیدا می‌کند تیم ملی فراموش می‌شود.

وی تاکید کرد: در جریان مسابقات تنها برای برد و باخت تلاش می‌کنیم و تیم ملی فقط در نزدیکی مسابقات یادآوری می‌شود. درست است که مسائلی همچون سرگرمی جزء لیگ است اما این موارد زیرمجموعه به حساب می‌آید و باید عزت و غرور تیم ملی در لیگ نمایش داده شود که متاسفانه ما این راه را اشتباه می‌رویم. کشورهایی بوده‌اند که این راه را کج رفته‌اند و در حالی که در قبل تیم ملی قدرتمندی داشتند هم‌اکنون اثری از آنها نیست.

کارشناس فوتبال یادآور شد: با تمام این مسائل استعداد بازیکنان ایران بسیار زیاد است و هیچ گاه تیم‌هایی همچون کویت نمی‌توانند حریفی برای ایران به حساب بیایند. در حد و اندازه‌های ایران نیستند و حرفی برای گفتن نخواهند داشت. هرچند در فوتبال می‌گویند حوادث و اتفاقات نتیجه را رقم می‌زند اما این موضوع برای بازی‌های همچون بارسلونا و رئال مادرید است. به نظر من ایران مقابل کویت مشکلی نخواهد داشت و به راحتی از سد این حریف خواهد گذشت.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.