چرا آسیایی‌ها بیشتر مستعد ابتلا به آنفلوآنزای شدید می باشند؟

۱۲ام بهمن ،
ممتاز نیوز:‌ پزشکان انگلیسی و چینی در یک آزمایش تازه «نسخه ژنتیکی» را شناسایی کرده‌اند که توجیه می‌کند چرا چینی‌ها بیشتر مستعد آلوده شدن به ویروس آنفلوآنزای H1N1 موسوم به آنفلوآنزای خوکی می باشند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا، شناخت این «نسخه ژنتیکی» به پزشکان کمک خواهد کرد، اشخاصی را که بیشتر در معرض خطر ابتلا به انواع حاد آنفلوآنزا می باشند، شناسایی کرده و برای درمان، این اشخاص را در اولویت قرار دهند.

این مطالعه همچنین پیشنهاد می‌کند که چرا نسخه‌های تازه ویروس آنفلوآنزا اغلب از آسیا ظهور می‌کنند. چون در واقع نسخه ژنتیکی rs12252-C در بین مردم نژاد آسیایی بسیار شایع‌تر از سایر قاره‌ها است و دارندگان این ژن در برابر ویروس‌های آنفلوآنزا آسیب‌پذیرترند.

به گزارش ان بی سی، دکتر تائو دونگ از متخصصان علوم پزشکی دانشگاه آکسفورد در انگلیس که سرپرستی این مطالعه را بر عهده داشته در این رابطه متذکر شد: درک این مطلب که چرا بعضی اشخاص در برابر این بیماری آسیب‌پذیرتر می باشند، امری حیاتی است چون به کارشناسان بهداشتی کمک می‌کند که بتوانند اپیدمی‌های آنفلوآنزا را بهتر تحت کنترل داشته باشند و مانع از مرگ اشخاصی شوند که به ویروس این بیماری آلوده می‌شوند.

این بررسی که شرح آن در مجله تخصصی “Nature Communications” گزارش شده، تایید می‌کند که اشخاص دارای این نسخه ژنتیکی متفاوت شش برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به آنفلوآنزای حاد می باشند.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.