چرا “آنفولانزا” مردها را به زانو در می آورد؟

فروردین ۱۴۰۳

اغلب مردها هنگام ابتلا به آنفولانزا به شدت احساس ضعف و ناتوانی می کنند و بیماری را وحشتناک ترین اتقاق در زندگی خود می دانند حال آنکه برخورد بانوان با بیماری ها بسیار متفاوت و شجاعانه است.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ یکی از بزرگترین بیماری ها که سبب ضعف و ناتوانی و حتی گریه و زاری در آقایان می گردد سردرد است اما بانوان با وجود آنکه بیشتر به سردرد دچار می شوند معمولاٌ نوعی احساس بی اعتنایی نسبت به سردرد و “حملات میگرنی” دارند. 

گفتنی است، در حالی که ۷۹ درصد از زنان بدون در نظر گرفتن سردرد به انجام کارهای روزانه خود می پردازند ، مردان همه دچار حس ناراحتی و حتی گریه در هنگام بروز سردرد می شوند.  

بررسی ها نشان می دهند، با آغاز فصل سرما اکثر آقایان ابتلا به آنفولانزا و سرما خوردگی را بدترین اتفاق در زمستان و پاییز می دانند. 

تحقیقات دانشمندان بر روی داوطلبان نشان داده است که اکثر مردان حتی با وجود ابتلا به یک سرماخوردگی خفیف آن را بسیار درد آور و اذیت کننده بیان می کنند و ساعت ها در تخت خواب استراحت می کنند و احساس بیماری شدید می کنند. 

زنان در هنگام ابتلا به انفولانزا معمولاٌ دچار درد در ناحیه گلو می شوند در صورتی که مردان علاوه بر درد گلو دچار “درد های ستون فقرات” و استخوانی نیز می شوند. 

“آبریزش بینی” در زنان بیشتر رخ می دهد اما تب بالا بر مردان بیشتر اثر می گذارد، دانشمندان تفاوت های ژنتیکی و ساختار بدنی را در تفاوت نحوه سرماخوردگی زنان و مردان موثر می دانند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.