چرا احمدی نژاد به استادیوم آزادی نرفت؟

فروردین ۱۴۰۳

بازی نمادین تیمهای ملی فوتبال منتخب ۹۸ و تیم ملی ۲۰۲۲، دیشب در حالی برگزار شد که بزرگترین غایب مراسم، میزبان آن یعنی رئیس جمهور بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ دیشب استادیوم آزادی، پذیرای مراسمی بود که مهم ترین غایب آن، میزبان مراسم بود. میزبانی که عطای حضور در مهمانی که به دعوت خودش برگزار شده بود را به لقایش بخشید و به مراسم نیامد.«محمود احمدی نژاد» که بنا به دعوت و ابراز علاقه خودش قرار بود در بازی نمادین تیمهای ملی منتخب ۹۸ و منتخب ۲۰۲۲ دقایقی با لباس تیم منتخب ۹۸ به میدان برود و پا به توپ شود، دیشب اصلا به استادیوم آزادی نیامد تا یکی از بی نظم ترین و بی برنامه ترین جشن های فوتبال ملی، برگزار شود. بی آن که تماشاگران کم شمار حاضر در استادیوم شاهد اتفاق ویژه ای باشند. اما سبب غیبت رئیس جمهور، بزرگترین پرسش تماشاگران و خبرنگاران این مراسم بود. غیبتی که شاید بی ربط با حاشیه های پرشمار این مراسم هم نباشد.

ستاره ها نیامدند

احمدرضا عابدزاده، محمد خاکپور،نادر محمدخانی، مهدی مهدوی کیا، کریم باقری، علی دایی و خداداد عزیزی. این جمع غایبان سرشناس تیم ۹۸ بود. تیمی که با غیبت این ۷ بازیکن اصلی و ستاره های آن زمان فوتبال ایران، هیچ نشانی از تیم رویایی ۹۸ نداشت. ستاره های تیم ۹۸ که هرکدام بنابه دلایلی در این مراسم حاضر نشده بودند، بازی نمادین این مراسم را هم از گرما انداختند تا جمع پابه سن گذاشته های تیم ۹۸، در یک نیمه ۵ گل از حریف جوان خود بخورند و  بازی کاملا یکطرفه دنبال شود.

بازی نیمه کاره

مراسم تقدیر، طبق برنامه اعلام شده در پایان نیمه اول برگزار شد و بازیکنان دوتیم در میانه میدان منتظر ماندند تا با ایان مراسم، نیمه دوم را اغاز کنند. اما بازی نمادینی که قرار بود در دو نیمه ۳۰ دقیقه ای برگزار شود، ناتمام ماند و دوتیم تنها ۳۰ دقیقه با هم بازی کردند. اتفاقی که در نوع خود کم نظیر و جالب بود. این اتفاق حتی گزارشگر تلویزیونی مسابقه و دست اندرکاران پخش مستقیم تلویزیونی این مراسم را هم غافلگیر کرد. طوری که درپایان نیمه اول، جواد خیابانی از بینندگان خواست تا اگر در نزدیکی استادیوم ازادی می باشند، خود را به محل برگزاری این مسابقه برسانند و نیمه دوم را از نزدیک ببینند. نیمه ای که البته هیچ وقت برگزار نشد.

استقبال سرد تماشاگران

«به جرات می تونم بگم جمعیت ۷-۸ هزارنفری که به استادیم اومدند، از تعداد تماشاگران بسیار از بازی های لیگ برتر فوتبال ما هم بیشتره.» این جمله، تلاش جواد خیابانی برای پرشورنشان دادن این بازی و مراسم نمادین را نشان می داد. تلاشی که البته محکوم به شکست بود و سکوهای خالی ورزشگاه آزادی، بیش از هرچیز به سرد شدن این مسابقه نمادین انجامید تا غیبت ستاره ها و استقبال سرد تماشاگران هم به غیبت بانی اصلی برگزاری این مراسم یعنی محمود احمدی نژاد اضافه شود.

جشن بی نظم

برگزاری مراسم طولانی و خسته کننده تقدیر از تیم های فوتبال، داوری و مدیریتی فوتبال ایران و درپایان هم تقدیر فوتبالی ها از دولتمردان، آن هم در شرایطی که همه منتظر نیمه دوم و حضور رئیس جمهور در این بازی بودند، مراسم را بی رمق تر از همیشه کرد. گردش اسکیت سواران با پرچم ایران دور سکوی برگزاری مراسم از جمله حاشیه های این مراسم تقدیر بود که بلافاصله با واکنش اصحاب رسانه مواجه شد. عدم حضور بازیکنان تیم ملی فوتسال بانوان ایران که نایب قهرمان آسیا هم شده بودند، حاشیه ای بود که حتی حضور سرمربی و مسئول کمیته بانوان فوتسال بانوان را هم تحت تاثیر قرار داده بود.

افت فشار، سبب غیبت رئیس جمهور

«دکتر احمدی نژاد که پیشنهاد دهنده برگزاری این مراسم بود به خاطر کار سنگین فراوان در سفر اخیر، خستگی و افت فشار قند و درد زانو نتوانستند در این مراسم شرکت کنند. به همین خاطر به بنده و دکتر عباسی ماموریت دادند از فوتبالیستهای عزیز که شانزده سال پیش افتخار آفرینی کردند و همچنین تیمهایی که اخیرا دل مردم را شاد کردند، تقدیر به عمل بیاوریم.» این ها جمله های معاون اول رئیس جمهور و نماینده او در مراسم تقدیر از ملی پوشان است.«محمدرضا رحیمی» این ها را سبب احمدی نزاد برای غیبت در این مراسم می داند. مراسمی که بیش از ۲ ساعت به طول انجامید و بازی نمادینی که نیمه تمام رها شد.

این درحالی است که سفر محمود احمدی نزاد به عراق مطابق برنامه قبلی برگزار شد و برنامه برگزاری این بازی نمادین هم از چند روز پیش اعلام شده بود. اما به هرحال درد زانو، افت فشار و خستگی سفر، عواملی بود که به نقل از رحیمی سبب غیبت احمدی نزاد در این مراسم شد. مراسمی که با پیشنهاد خود رئیس جمهور پاگرفت و البته طبیعی هم بود که با غیب میزبان، مهمانی در کمال بی نظمی، سرد و پرحاشیه برگزار شود.

منبع: مجله مهر


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.