چرا اعتبارات حمل و نقل عمومی پرداخت نمی‌شود؟

۳۰م دیماه ،

چرا اعتبارات حمل و نقل عمومی پرداخت نمی‌شود؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مهم ترین عامل آلودگی هوای تهران را تردد بالای خودروها دانست و گفت: متاسفانه آلودگی هوا در تهران به یک امر طبیعی تبدیل شده است.

به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، حسین گروسی افزود: بیشتر خودروهای شخصی که در تهران تردد می کنند از شهرهای اطراف وارد این شهر می شوند، چرا که بسیاری از مردم تهران از مترو استفاده می کنند.
وی با اشاره به لزوم توسعه متروی تهران به شهرهای اطراف از جمله شهریار ، اسلام شهر و ملارد، اظهارداشت: مشکل آلودگی هوای تهران با بسته های مدیریتی در دو بخش مدیریت ترافیک و نیروی انسانی بر طرف خواهد شد.

 گروسی با تاکید بر گسترش دولت الکترونیک به منظور کاهش ترددهای داخل شهری و برون شهری به عنوان یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا، تصریح کرد: تحقق دولت الکترونیک، موضوع مهمی است که از سوی دولت باید مورد بازنگری قرار گیرد.

 وی با طرح این سوال از دولت که چرا اعتبارات مصوب مجلس و بودجه قانونی حمل و نقل عمومی به مدیریت شهری پرداخت نمی شود؟ گفت: ۲۰ الی ۳۰ درصد مشکلات کشور به سبب تحریم هاست ولی بقیه موارد به سبب مشکلات مدیریتی است.

 گروسی با بیان این که اعتبارات مصوب مجلس از محل بودجه تامین نمی شود بلکه باید از محل بودجه در کشور پرداخت شود، افزود: باید از دولت سوال شود چرا این اعتبارات را که در قالب بودجه داخلی کشور قابل پرداخت است،نمی‌پردازد؟

 وی با اعلام این که تاکنون سه مصوبه به منظور اتصال متروی تهران به شهریار، قدس و ملارد ارائه شده که توجهی به آن ها نشده، اضافه کرد: در صورت اجرای این مصوبات از میزان سفر به تهران با خودروی شخصی به میزان قابل توجهی کاسته خواهد شد.

 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان خاطرنشان کرد: گسترش امکانات حمل و نقل عمومی و امکان استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای تمامی مردم، در کاهش بار ترافیک و در نتیجه کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوای تهران موثر است.

شنبه ۳۰ دى   ۱۵:۳۰

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.