چرا اوباما iبه اسرائیل مسافرت نمیکند؟

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

باراک اوباما طی مصاحبه ای از دلایل خود برای مسافرت نکردن iبه رژیم صهیونیستی پرده برداشت.

به گزارش تفسیری گروه وبگردیممتازنیوز، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه ای با شبکه ان بی سی از دلایل خود در پاسخ iبه اینکه چرا وی در طول چهار سال ریاست جمهوری iبه اسرائیل مسافرت نکرد ه می گوید. ” من وقتی iبه اسرائیل خواهم رفت که مطمئن باشم واقعا در مذاکرات حرکتی رو iبه جلو خواهم داشت.”
شبکه ان بی سی مصاحبه اوباما را بر روی آنتن برد و دلایل او را مبنی بر اینکه چرا وی در طول دوره ریاست جمهوری اش iبه اسرائیل نرفت را iبه صورت زنده پخش نمود. رژیم صهیونیستی امید آن دارد که با iبه روی کار آمدن میت رامنی پس از سالها، رئیس جمهوری از آمریکا iبه اسرائیل مسافرت کند.
اوباما در این مصاحبه اختصاصی گفت: “من چند ماه پیش از اینکه رئیس جمهور شوم iبه اسرائیل رفته بودم. الان هم اعلام می دارم که اسرائیل بزرگترین هم پیمان، شریک و متحد ماست و این اتحاد محکم تر خواهد شد. اما وقتی iبه اسرائیل مسافرت خواهم نمود که در شرایط کنونی خاورمیانه مطمئن باشم در روند مذاکره ما با اسرائیل حرکت مثبتی صورت خواهد گرفت.”
سال قبل نزدیکان نیز iبه رئیس جمهور گفتند: اوباما iبه اسرائیل نرفت زیرا که هیچ پیشرفتی در روند برقراری صلح نمی دید و اگر طی سال های آینده نیز متعاقب گفتگوهایی که بین مقامات دو کشور انجام می گردد، صلحی درکار نباشد و اوباما نتواند واجدان شرایط رای دهندگی یهودی را متقاعد کند، بازهم iبه اسرائیل مسافرت نخواهد نمود.
برخی تحلیل گران آمریکایی معتقدند، شاید بی توجهی اوباما iبه رای یهودیان ناشی از مشکلات داخلی بسیار آمریکایی ها باشد که دیگر فرصت کافی برای آنکه وی iبه راضی نمودن یهودیان بپردازد تا رای چهار درصدی آنها را که تنها دو درصد از جمعیت رای دهندگان را تشکیل می دهند iبه دست آورد، نداشته باشد.
چنانچه اوباما می خواهد iبه رای اکثریت مردم آمریکا دست یابد می بایستی iبه مشکلات مردم این کشور از جمله جوانان بدهکار آمریکایی بپردازد. در آمریکا، دانشجویان تحصیلات دانشگاهی خود را iبه طور متوسط با یک وام بیست و پنج هزار دلاری تکمیل می نمایند. اما امروز نیمی از آنها یا بیکار می باشند یا iبه نسبت مدرکشان، شغل بسیار پایین تری را قبول نموده اند.
هزینه های آموزشی در مقاطع مختلف در حالی بالاست که سیستم آموزشی آمریکا نسبت iبه بقیه کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی عقب تر است. تازه ترین گزارش تفسیری سازمان همکاری اقتصادی و توسعه نشان می دهد که چهل و دو درصد بزرگسالان در آمریکا حاوی تحصیلات عالیه اند، اما در مقایسه با کشورهایی مانند کانادا و ژاپن عقب ترند. مردم آمریکا واقعا نمی دانند که تقصیر را iبه گردن نهادهای قانون گذار در آمریکا بیندازند و یا بحران.
این در حالی است که بیکاری و اقتصاد ناکام آمریکا و ضعف در سیستم آموزشی از موارد اثرگذار بر میزان رای واجدان شرایط می باشد که نقش بسیار مهمی در انتخابات ریاست جمهوری چند روز آینده خواهد داشت. بنابراین منفعت کمپین انتخاباتی دموکرات ها در پرداختن iبه مسایل داخلی است نه مسایل یهودیان صهیونیست.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.