چرا این عکس‌ها هنوز روی جلد دفتر مشق دانش‌آموزان می باشند؟

اسفند ۱۴۰۲

حضور دفترهای ایرانی ـ اسلامی در سطح کشور بسیار کمرنگ است و گاهی بعد از مراجعه به ۱۰ تا ۱۵ فروشگاه لوازم‌التحریر در یک استان، باز هم نمی‌توان، دفتر مشقی متناسب با علاقه و هویت ایرانی و اسلامی پیدا کرد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛این روزها خبرهای متعددی دربارهٔ دفتر مشق‌های ایرانی ـ اسلامی منتشر می‌شود؛ دفترهایی که دیگر متعلق به قهرمانان سریال‌ها و کارتون‌های هالیوود نیستند.

این اتفاق مبارک با استقبال خانواده‌ها نیز مواجه شده است و این روزها هر جا که دفتر مشق‌ها با جلدهای ایرانی ـ اسلامی وجود دارد، مخاطبان بسیاری دارد.

اما حضور این دفترهای ایرانی ـ اسلامی در سطح کشور بسیار کمرنگ است و گاهی بعد از مراجعه به ۱۰ تا ۱۵ فروشگاه لوازم‌التحریر در یک استان، باز هم نمی‌توان، دفتر مشقی متناسب با علاقه و هویت ایرانی و اسلامی پیدا کرد.

* دفتر مشق ایرانی ـ اسلامی نداریم

یکی از فروشندگان لوازم‌التحریر در رودسر اظهار داشت: هنوز دفتر مشق ایرانی ـ اسلامی برای ما نیاورند و ما دفتر مشق‌های سابق را می‌فروشیم.

وی ادامه داد: اجازه فروش دفتر مشق با تصاویر باربی را نداریم اما تصاویر دیگر سریال‌ها مشکلی ندارد.

یکی دیگر از فروشندگان لوازم‌التحریر در لاهیجان گفت: دفتر مشق ساده هم داریم اما دانش‌آموزان بیشتر دفتر مشق‌های دارای تصاویر سریال‌ها و کارتون‌ها را دوست دارند.

وی اضافه کرد: امیدواریم مدل دفتر مشق‌هایی که در رسانه‌ها اعلام می‌شود برای استان‌ها نیز ارسال شود تا ما نیز بتوانیم دفتر مشق‌های ایرانی ـ اسلامی را به مردم ارائه دهیم.

فروشنده لوازم‌التحریر در شهرستان‌های استان تهران به قیمت دفتر مشق‌های ایرانی ـ اسلامی اشاره کرد و گفت: برای تهیه دفتر مشق‌های تازه با یک بازاریاب صحبت کردم اما به نظر می‌آید قیمت دفتر مشق‌های تازه به مراتب بالاتر از دفتر مشق‌های قبلی است و باید قدرت خرید مردم را نیز در نظر گرفت.

وی افزود: از سوی دیگر باید دفتر مشق‌های تازه دارای کیفیت مناسبی باشند و تصاویر روی جلد نیز برای دانش‌آموزان کم سن و سال دبستانی جذابیت داشته باشد تا در هنگام خرید، دفتر مشق‌های تازه را خریداری کنند.

* بیشترین مشکل دفترمشق‌های ایرانی ـ اسلامی مربوط به سیستم توزیع است

حامد علامتی دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان نیز معتقد است: این شخصیت‎های غربی یا شرقی با فرهنگ ایرانی – اسلامی کشورمان بیگانه بوده و استفاده از آنها به مرور سبب جدایی دانش‎آموزان از فرهنگ غنی کشورمان و تحمیل فرهنگ بیگانه می‌شود.

وی ادامه داد: علی‌رغم تلاش وافر تولیدکنندگان این دفترها، هنوز بسیار از مردم یا خبری از تولید آنها ندارند و یا اینکه با سر زدن به فروشگاه‌های مختلف نمی‎توانند اثری از آنها پیدا کنند.

علامتی افزود: بیشترین مشکل این اقدام در خصوص توزیع است و لازم است تا در عرصه توزیع نیز نظارت‌های لازم صورت بگیرد.

به گزارش فارس، به نظر می‌آید دفتر مشق‌های ایرانی ـ اسلامی بیش از هر جا در پایتخت وجود دارد و مراکز توزیع بعضی از این دفترها نیز در استان‌ها بسیار کمرنگ است و باید مسئولان برای توزیع این دفترها البته با قیمت مناسب، برنامه‌ریزی داشته باشند. 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.