چرا باکتری های خوب در بدنمان کم شده؟

فروردین ۱۴۰۳

پزشکان به تازگی دریافته اند که کودکانی که با استفاده از روش جراحی به دنیا می آیند دارای باکتری های مفید کمتری در بدنشان به نسبت کودکانی می باشند که به صورت طبیعی به دنیا می آیند.

به گزارش خبرنگار علمی ممتاز نیوز، پزشکان سوئدی با تحقیق بر روی ۲۴ نوزاد دریافتند که از این میان نوزادانی که به روش جراحی به دنیا آمده بودند با درصد بالاتری در معرض ابتلا به انواع حساسیت ها، بیماری های التهابی روده و همینطور دیابت قرار داشتند.

گفتنی است: پزشکان سبب این امر را عدم انتقال باکتری های مفید از بدن مادر به نوزاد در صورت عمل جراحی برای تولد می دانند که سبب می گردد مقدار باکتری های مفید در معده و روده ی این نوزادان از حد طبیعی کمتر باشد و علائم آلرژی و بیماری های روده را از ۶ ماهگی در آنها به وجود می آورد.

بررسی ها نشان می دهند: این عدم وجود باکتری های مفید می تواند منجر به ایجاد نقص عملکرد در تولید و توسعه ی سیستم ایمنی بدن نوزادان شود و آن ها را مستعد به ابتلا به انواع بیماری ها کند.

گفتنی است: این باکتری های مفید جز در داخل بدن مادر وجود ندارد و نمی توان آن را در محیط آزمایشگاهی تولید و به بدن نوزاد تزریق نمود.

پزشکان پیشنهاد می کنند تا مادران باردار در صورت عدم داشتن منع پزشکی کودکان خود را طبیعی به دنیا آورند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.