چرا باید “فست فود‌ها” را آرام بخوریم

فروردین ۱۴۰۳

پژوهشگران دریافته‌اند که تند و یا کند خوردن غذاهای فست فود می‌تواند سبب تغییرات در تنظیم هورمون‌های بدن و ایجاد علاقه غیر طبیعی و اشتهای بسیار به خوردن این نوع مواد غذای شود.

 به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران دریافته‌اند که سریع خوردن غذاهای در دسته فست فود می‌تواند در نوجوانان تولید اعتیاد و اضافه وزنی نماید. 

گفتنی است: پزشکان با انجام آزمایش بر روی نوجوانان و تنظیم زمان دریافته‌اند که نوجوانانی که در یک بازه زمانی کوتاه بسیار سریع فست فود مانند همبرگر، پیتزا و یا سیب زمینی سرخ کرده مصرف کرده‌اند بیشتر از سایر اشخاص که کند‌تر غذا خورده‌اند به مصرف دوباره فست فود در یک بازه زمانی کوتاه علاقه نشان داده‌اند. 

پزشکان سبب این امر را در عملکرد خاص قسمت پاداش دهی مغز و تاثیر مزه‌های مختلف بر پرزهای چشایی و ارسال سیگنال‌های خاص به مغز می‌دانند. 

 این نوجوانان حتی در یک وعده غذایی به سبب تند خوردن می‌توانند تا چندین نوع فست فود مختلف را مصرف کنند که به این ترتیب در معرض، دیابت و بسیاری از بیماری‌های دیگر قرار می‌گیرد. 

پزشکان این مطالعه را بر روی ۲/۵۴۱ نفر در رده سنی ۱۵ تا ۲۳ سال به دست آورده‌اند پزشکان در خصوص نظارت بیشتر بر رژیم غذای نوجوانان توسط والدین آن‌ها تاکید دارند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.