چرا بهای طلا و سکه فرو می ریزد ؟!

۱۳م اسفند ،

بینا- بهای طلا و انواع سکه دیروز برای چندمین روز متوالی در بازار کاهش یافت، این در حالیست که برخلاف روال بازار تقاضا در شب عید سبب رشد قیمتها باید گردد.
به گزارش بینا از پایگاه اینترنتی طلا، آخر سال امسال، روزهای جالبی است. روزهایی که علیرغم عادت شب عید هر سال باید قیمتهای طلا و سکه میل به افزایش داشته باشد، ولی امسال نه تنها طلا و سکه افزایش نیافت، بلکه در مسیر نزولی قرارگرفت، و این بازار طلایی را از هیاهو انداخت.
براساس این گزارش، طی چند روز قبل علاوه بر روند کاهشی اونس طلا، بازار ارز نیز سیر نزولی خود را آغاز کرده، و دریافت خبر توافقات سیاسی در مذاکرات۱+۵ نیز به شدت بر بازار سرمایه تأثیرگذار بوده است.
اما امروز با وجود تعطیلی بازارهای جهانی، بهای طلا و سکه در بازار تهران کاهش محسوسی را تجربه کرد، بطوریکه هر قطعه سکه بهار آزادی در این بازار حتی به قیمت یک میلیون و ۳۵۷ هزار تومان هم رسید. قیمتی که نسبت به روز قبل سقوط ۴۰ هزار تومانی را از خود نشان داد.
درمورد چرایی کاهش قیمت طلا و دلار در بازار امروز، وفادار رئیس اتحادیه طلا و جواهر اعلام داشت: این کاهش قیمت از عصر روز قبل و به دنبال سخنان اخیر وزیر امور خارجه کشورمان است و امروز هم ادامه پیدا کرد.
براساس شبکه اطلاع رسانی اتحادیه طلا و جواهر تهران، امروز یکشنبه بهای طلا و سکه فراز و نشیب بسیاری را پشت سر گذاشت.
بدین ترتیب که هر قطعه سکه بهار آزادی در ساعت ۱۶ امروز، پس از پشت سر گذاشتن سکه یک میلیون و ۳۵۷هزار تومانی، در رقم یک میلیون و ۳۷۵ هزار تومان تثبیت شد، و در نهایت در بهای یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومان آرام گرفت.
اما سکه طرح قدیم بترتیب در بهای یک میلیون و ۳۳۵، یک میلیون و ۳۴۰، و سپس در بهای یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بسته شد.
طبق اعلام این اتحادیه، امروز هر نیم سکه قیمت ۶۸۵، ۶۸۸ و ۶۹۰ هزار تومان را طی کرد، که نسبت به روز قبل در مقیاس آخرین قیمت کاهش ۱۵ هزار تومانی را تجربه کرد.
برهمین اساس، ربع سکه که این روزها بطور معمول باید از استقبال خوبی برخوردار می بود، امروز با افت ۱۱ هزار تومانی در بازار، ۴۳۷ هزار تومان به فروش رسید.
سکه گرمی نیز امروز در بازار ۳۰۵ هزار تومان معامله شد.
گزارش پایگاه اینترنتی طلا حاکیست، در حالی که بهای جهانی طلا در رقم ۱۵۷۷ دلار و ۸۰ سنت امروز ثابت باقی ماند، بازار طلای داخل با افت شدید مواجه شد.
اتحادیه طلا قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار را در ساعات پایانی بازار امروز ۱۳۴ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرد، که نسبت به روز قبل کاهش ۲۷۰۰ تومانی را برای هرگرم ثبت کرد.
این گزارش می افزاید، هر مثقال طلای ۱۷عیار در بازار امروز با افت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی به ۵۸۲ هزار تومان رسید.
گفتنی است، امروز بهای انواع ارز در مرکز مبادلات ارزی بدون تغییر باقی ماند، و بازار غیر رسمی ارز افت قابل توجهی را تجربه نمود.
شایان ذکر است، فعالان بازار مسائل سیاسی را در سیر نزولی قیمتها بسیار مؤثر می دانند، ولی اینکه روند کاهشی قیمتها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، و این افت بها چه تأثیری بر وضعیت بازار، و کاهش اقلام اساسی خواهد داشت، تمام نگاهها را به خود معطوف کرده است./

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.