چرا تلویزیون‌های هوشمند خریدار ندارند؟

به گزارش ممتازنیوز؛ شاید تصور کنید تنها به علت اینکه تلویزیون‌های هوشمند جزو گران‌قیمت‌های بازار هستند با تقاضای بسیارکمی در بازار مواجهند. اما براساس اعلام کارشناسان و فعالان بازار دلایل دیگری در محبوبیت کم این تلویزیون‌ها در بازار موثر بوده است.
گروهی از کسبه بازار و فعالان بازار تلویزیون می‌گویند، این کم لطفی نسبت به نمونه‌های هوشمند تلویزیون به علت این است که زیرساخت‌های استفاده از تلویزیون‌های هوشمند در کشور ما چندان فراهم نیست و از طرفی در مورد استفاده از نمونه‌های هوشمند تلویزیون در کشور فرهنگ‌سازی نشده است.
علی قائمی، یکی از کسبه بازار تلویزیون در خیابان امین حضور تهران با بیان این مطلب به دنیای‌اقتصاد گفت:باید قبل از ورود گسترده نمونه‌های هوشمند به بازار در رابطه با این کالاها فرهنگ‌سازی می‌شد. به گفته وی در حال حاضر تعدادی از خریداران حتی نمی‌دانند تلویزیون هوشمند یعنی چه و چه کاربردی دارد و بر پایه بعضی تبلیغات تصور می‌کنند یک تلویزیون هوشمند تنها قادر است با حرکات دست و صوت فرمان‌های کاربر را در رابطه با تغییر شبکه تلویزیونی و میزان صدا و… اجرا کند.
وی افزود، بارها پیش آمده است که یک خریدار به قصد خرید تلویزیون و سینمای خانگی به بازار مراجعه کرده و قیمت هم برایش فاکتور مهمی نیست. اما وقتی در مورد نوع تلویزیونی که می‌خواهد از وی سوال می‌کنیم هیچ چیز نمی‌داند.
صانعی، یکی دیگر از کسبه بازار در خیابان امین حضور هم با تایید گفته‌های همکارش گفت: در شرایطی که ما مدام با مشکلاتی در زمینه اینترنت و… مواجه هستیم چگونه باید انتظار داشته باشیم که خریداران تمایلی به استفاده از تلویزیون هوشمند داشته باشند؟
اما دسته دیگری از عرضه‌کنندگان تلویزیون نظر دیگری دارند. به‌عنوان مثال، علی ایوبی یکی از کسبه بازار تلویزیون می‌گوید: اگرچه از نظر گروهی تلویزیون‌های هوشمند قیمت بالایی دارند، اما حقیقت این است که در مقایسه با قابلیت‌هایی که این تلویزیون‌ها دارند، قیمت در نظر گرفته شده ارزان هم هست.
«شهاب مرادنیک» هم در گفت‌وگو با موبنا با اشاره به قیمت عرضه این کالاهای هوشمند اظهار کرد: این نوع تلویزیون‌ها که با قیمت مناسب وارد بازار شده‌اند توانسته‌اند در کوتاه ترین زمان ممکن از جایگاه قابل قبولی درمیان ایرانی‌ها برخوردار شوند. وی افزود: شاید نیمی از کاربران تلویزیون‌های هوشمند از انواع برنامه‌های این کالا بی‌اطلاع باشند یا علاقه‌ای به استقاده از آنها نداشته باشند اما طبق عادت دوست دارند جدیدترین مدل موجود در بازار را خریداری کنند به همین دلیل است که شاهد جنب و جوش در این بازارها هستیم.
یکی دیگر از فعالان بازار هم گفت:خواه ناخواه بازار به سمت استفاده از تلویزیون‌های هوشمند می‌رود، چراکه طی سال‌های آینده شاهد عرضه نمونه‌های غیرهوشمند تلویزیون در بازار نخواهیم بود. وی افزود: اکنون در دنیا نمونه‌های هوشمند جای نمونه‌های غیر هوشمند تلویزیون را گرفته‌اند و به همین دلیل تولیدکنندگان تلویزیون در سایر نقاط جهان روی تولید هوشمندها تمرکز دارند. ولی در کشور ما برعکس است و تولیدکنندگان روی کالاهای ارزان و از رده خارج تمرکز دارند.
فعالان بازار همچنین از رشد قیمت‌ها در بازار طی مدت اخیر خبر داده و اعلام کردند طی مدت اخیر قیمت‌ها در بازار در حدود ۱۵ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است و در صورت ادامه نوسانات نرخ ارز شاهد رشد بیشتر قیمت‌ها خواهیم بود.
محمدرضا شهیدی، دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری نیز با ابراز نگرانی از وضعیت موجود در بازارهای دیجیتالی که از میزان نوسانات نرخ ارز نشات می‌گیرد، گفت: متاسفانه به دلیل عدم تخصیص ارز دولتی به تولیدکنندگان این کالای ارتباطی شاهد موجی از نگرانی‌ها برای تولید این وسیله ارتباطی هستیم. وی با اشاره به اعلام بانک مرکزی در مورد اولویت‌بندی‌های گروه‌های صورت گرفته در مورد نحوه دریافت ارز دولتی می‌گوید: هم‌اکنون تنها گروه‌های اول و دوم اولویت‌بندی شده بانک مرکزی از ارز دولتی استفاده می‌کنند و تولیدکنندگان این کالا برای فعالیتشان باید از ارز آزاد استفاده کنند که با توجه به این شرایط پیش‌بینی می‌شود قیمت انواع تلویزیون در ماه‌های آینده افزایش یابد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.