چرا جنتی در روزهای برگزاری جشنواره‌ی تئاتر فجر نیامد؟

به گزارش گروه موسیقی ممتازنیوز:

موسیقی – خانه هنر (تئاتر) /ایسنا نوشت:   

جشنواره تئاتر فجر با تمام فراز و نشیب‌هایش به پایان رسید اما وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سری به این جشنواره نزد!

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی معمولا کمتر دربارهٔ تئاتر سخنی می‌گویند یا به دیدن نمایش‌ها می‌آیند.

حضور آنها معمولا به سخنرانی در مراسم‌های افتتاحیه یا اختتامیه جشنواره‌های تئاتری محدود می‌شود. اما وزیران گذشته هرچند خیلی هم دغدغه تئاتر را نداشتند، معمولا در جشنواره تئاتر فجر حضور پیدا می‌کردند و بخشی از یکی از نمایش‌های شرکت کننده در جشنواره را می‌دید.

تئاتری‌ها انتظار داشتند در طول دو هفته‌ای که بخش صحنه‌ای جشنواره برگزار می‌شد، علی جنتی سری به جشنواره بزند اما وزیر پاسخی برای این انتظار نداشت.

علی جنتی تا به حال کمتر دربارهٔ تئاتر صحبت کرده است ، حتی می‌شود گفت تقربیا هیچ اظهار نظری دربارهٔ‌ی هنرهای نمایشی نداشته است.

تنها سخن او در زمینه تئاتر به اظهار نظرش دربارهٔ نمایش«عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» کار ساناز بیان بر می‌گردد. او درحاشیه یک برنامه، در پاسخ به یک خبرنگار دربارهٔ موضوع این نمایش، بدون اینکه این اثر نمایشی را دیده باشد، صحبتی کوتاه داشت که این صحبت چندان هم با تئاتر مهربانانه نبود.

جامعه تئاتری انتظار داشت با توجه به برگزاری جشنواره تئاتر فجر و نیز با در نظر گرفتن وضعیت تعمیرات مجموعه تئاتر شهر، وزیر فرهنگ و ارشاد دولت تدبیر و امید، دست‌کم چند ساعت برای هنرهای نمایشی وقت بگذارد و سری به قلب تپنده تئاتر در چهار راه ولیعصر(عج) بزند اما این انتظار بی پاسخ ماند.

جالب اینجاست که جنتی پیش از این به مظلومیت تئاتر اعتراف کرده بود اما به نظر نمی‌رسد که تاکنون برای رفع این مظلومیت کاری انجام داده باشد که امیدی در دل تئاتری‌ها جوانه بزند.

گفته می‌شود قرار است وزیر فرهنگ در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر فجر که امشب ۱۲ بهمن‌ماه برگزار می‌شود، سخنرانی کند. ازآنجاکه او هیچ حضوری در جشنواره تئاتر فجر نداشته است، تئاتری‌ها منتظر هستند ببینند وزیر دربارهٔ تئاتر چه سخنی خواهد گفت.

منبع: ایسنا


موسیقی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.