چرا حمله به سوریه به تأخیر افتاد؟

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

یک رسانه عربی نوشت دو ضربه هوشمندانه ای که ارتش سوریه به آمریکا و مزدوران آموزش دیده اش وارد کرد، تجاوز نظامی آنها به دمشق را به تاخیر انداخت.

یک رسانه عربی نوشت دو ضربه هوشمندانه ای که ارتش سوریه به آمریکا و مزدوران آموزش دیده اش وارد کرد، تجاوز نظامی آنها به دمشق را به تاخیر انداخت.
پایگاه خبری الحدث نوشت ارتش سوریه از حس اطلاعاتی و امنیتی قوی برخوردار است که توانسته است دو بار به رهبران آمریکا ضربه وارد کند.
این رسانه در گزارشی ویژه چند روز پیش خود از اقدام نظامیان آمریکایی در اردن در آموزش حدود سه هزار جنگجو خبر داده بود که ماموریت حدود ۱۵۰۰ نفر آنها ورود به دمشق پایتخت سوریه از طریق انجام عملیات بسیار ویژه بود که مراکز حیاتی و مهم سوریه و ارتش را هدف قرار دهد. عنوان این گزارش، سپر پایتخت بود که نیمی از این طرح را خنثی کرد.
این رسانه آورده است پس از این گزارش، شبکه روسیا الیوم اطلاعات بیشتری ارائه کرد که اطلاعات الحدث را ثابت می کند. شبکه روسی به نقل از منابع امنیتی تاکید کرده بود حدود هزار و ۵۰۰ کارشناس نظامی خارجی با دولت و سازمان اطلاعات آمریکا برای هماهنگی در خصوص حملات به خاک سوریه و آماده کردن فضاهای مناسب برای پیشروی جنگجویان مخالف در صورت حمله به سوریه همکاری می کنند.
شبکه روسیا الیوم گزارش داده بود هنگامی که رابرت فورد سفیر سابق آمریکا در دمشق از مناطق شمالی سوریه دیدار کرد، تصاویری که آن زمان پخش شد وجود تعدادی از کارشناسان نظامی به همراه کارشناسانی را که در جنوب و به طور مشخص در درعا مستقر شده بودند، نشان می داد.
این رسانه نوشت در حقیقت، اغلب این اشخاص کارشناس نظامی نبودند، بلکه بخش اعظم آنها از سوریهای مخالفی بودند که در اردن برای انجام عملیات ویژه در داخل دمشق آموزش دیده بودند که تعدادشان حدود ۱۵۰۰ نفر است که امروز پس از آنکه ارتش سوریه، طرح آنها را خنثی کرد، در درعا می باشند.
الحدث به نقل از منابع نظامی نوشت اواخر ماه قبل، هنگامی که ارتش سوریه، عملیات سپر پایتخت را آغاز کرد، اطلاعاتی در خصوص حضور این اشخاص در اردن در اختیار داشت به اینکه این اشخاص برای ورود به دمشق از سمت حومه پس از آنکه از طریق اردن وارد درعا شدند، آماده می شوند تا عملیات خود را هنگام حمله نظامی آمریکا و متحدانش به سوریه آغاز کنند و با توجه به این اطلاعات و اهمیت حومه دمشق که پایگاه مهمی برای شبه نظامیان مسلح به شمار می رود و با توجه به تمرکز طرحهای غربی بر آن، ارتش سوریه عملیات خود را آغاز کرد و این منطقه را به محاصره درآورد.
این رسانه گزارش داد ارتش سوریه در یک مدت کوتاه در یک عملیات برق آسا توانست خود را بر صحنه نبرد مسلط و شبه نظامیان مسلح را که در داخل ساختمانها و تونلها مخفی شده بودند، مهار کند . شبه نظامیان مسلح از طریق جنایت هولناکی که در غوطه شرقی مرتکب شدند، تلاش کردند ارتش را تحت فشار قرار دهند، اما عملیات ارتش، این طرح را خنثی کرد.
این رسانه با اشاره به اینکه جنایت تروریستها در غوطه شرقی قرار بود بهانه آغاز حمله به سوریه را فراهم کند، نوشت ارتش سوریه دو ضربه کامل به آمریکا وارد کرد اولین ضربه، زمانی بود که جنون و دیوانگی آمریکا را با آغاز عملیات سپر پایتخت در حومه دمشق مهار کرد و دومین ضربه زمانی بود که توانست طی چند روز این منطقه را از مناطق دیگر به ویژه غوطه شرقی را از مناطق دیگر جدا کند به طوری که آن را در محاصره کامل خود قرار داد، یعنی ارتش سوریه، طرح اعزام اشخاص مسلح آموزش دیده در اردن را خنثی و آن را از مناطق دیگر جدا کرد و عملیات نظامی خود را در طول خطوط طولی و عرضی گسترش داد به طوری که عملیات ارتش سبب تاخیر ورود این اشخاص مسلح به این منطقه شد به سبب اینکه این منطقه به منطقه درگیری تبدیل شده و به هیچ وجه امکان رخنه به آن برای رسیدن به پایتخت سوریه وجود ندارد.
در پایان این گزارش آمده است بنابراین ارتش سوریه دومین ضربه را به آمریکا پیش از دست زدن به تجاوز نظامی به سوریه وارد کرد و ارتش سوریه دو گل به تور آمریکا زد که اولین ضربه زمانی که عملیات سپر پایتخت را آغاز کرد و دومین ضربه زمان محاصره غوطه و جلوگیری از رسیدن اشخاص مسلح آموزش دیده از سوی آمریکا به این کشور وارد شد.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.