چرا خاطرات کودکی‌مان را به یاد نمی‌آوریم

۰۵خردادماه،
ممتاز نیوز : محققان کانادایی گفتند: رشد نورون‌ها سبب می‌شود که خاطرات دوران کودکی در حافظه ما نمانند و آنها را از یاد ببریم.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ محققان کانادایی می‌گویند: این سببی است که ما تلاش می‌کنیم تا خاطرات دوران کودکی را با تولید سطوح کم به بالای نورون‌ها در طول سال‌های اول زندگی به یاد بیاوریم.تشکیل سلول‌های تازه مغزی ظرفیت یادگیری را افزایش می‌دهد اما ذهن را از خاطرات قدیمی نیز پاکسازی می‌کند.

این یافته‌ها در انجمن کانادایی علوم اعصاب ارائه شده است.یک کارشناس در دانشگاه سیتی در لندن گفت: تحقیقات بر روی موش‌ها بعضی نظریه‌های روانشناسی را زیر سوال برده است.

نوروژنز، یا تشکیل نورونهای تازه در هیپوکامپ – منطقه‌ شناخته شده از مغز که برای یادگیری و به خاطر سپردن حائز اهمیت است، قبل و بعد از تولد به اوج خود می‌رسد. سپس به طور پیوسته در دوران کودکی و بزرگسالی کاهش می‌یابد.

دکتر «پل فرانک‌لند» و دکتر «شینا جوسلین» از دانشگاه تورنتو، خواسته‌اند تا بدانند که چگونه روند نسل تازه نورون در ذخیره سازی حافظه تأثیر دارد.این محققان تحقیقات خود را بر روی موش‌های جوان و مسن‌تر در آزمایشگاه انجام دادند.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.