چرا رتبه بندی ساختمان‌های تهران انجام نشد؟

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران از توقف طرح رتبه بندی ساختمان‌های بلند مرتبه تهران با توجه به وضعیت ایمنی آنها خبر داد.
به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) رضا خوشزاد مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران افزایش ارزش افزوده در ساختمان‌ها و تغییرات قیمت مسکن را دو عامل اجرایی نشدن طرح رتبه بندی وضعیت ایمنی ساختمان‌ها عنوان کرد و گفت: برای اجرای این طرح با مسوولان حوزه شهرسازی به اجماع نرسیدیم.
او در خصوص آخرین وضعیت تعیین رتبه ایمنی برای ساختمان‌های بلندمرتبه اظهار کرد: این طرح به صورت صددرصد محقق نشد. در کار گروهی معایب و محاسن این طرح را بررسی کردیم علاوه بر این جلساتی را با مسوولان حوزه شهرسازی برگزار کرده، اما به اجماع مورد نظر نرسیدیم.
او ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌داد تعیین رتبه ایمنی برای ساختمان‌ها سبب افزایش ارزش افزوده در ساختمان‌ها و تغییرات در قیمت بازار مسکن خواهد شد.
به گزارش «دنیای اقتصاد» طرح تعیین رتبه ایمنی ساختمان‌های بلند مرتبه شهر تهران از سه سال پیش از سوی سازمان آتش نشانی مطرح شد که براساس آن بنا بود ساختمان‌ها نسبت به رعایت معیارهای مشخص شده در سه رتبه ایمنی درجه بندی شوند. با گذشت سه سال از اعلام تدوین این طرح مسوولان آتش نشانی افزایش ارزش افزوده ساختمان‌ها و تغییرات قیمتی بازار مسکن را سبب اجرایی نشدن این طرح عنوان می‌کنند. این در حالی است که به نقل از کارشناسان شهری این طرح اگرچه در آغاز ممکن است بازخورد مناسبی در تمامی ابعاد بازار مسکن رو به رو نشود، اما در بلند مدت به سبب تمایل مالکان برای بالا بردن کیفیت ایمنی و افزایش ارزش افزوده ساختمان خود منجر به ارتقای سطح ایمنی ساختمان‌ها در کلان‌شهر تهران خواهد شد.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.