چرا زنان باردار وسواس تمیزکردن می گیرند!

اردیبهشت ۱۴۰۳

دانشمندان به تازگی دریافته اند که چرا زنان باردار در ماه های آخر بارداری به شدت وسواس می شوند و مرتب علاقه مند به تمیز کردن خانه دارند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ براساس جدیدترین تحقیقات صورت گرفته این نوع خاص از وسواس که تنها برای مادران باردار رخ می دهد در هفته ۳۰ بارداری به بعد معمولا رخ می دهد. 

گفتنی است پزشکان معتقد می باشند این رفتار غیرمعمول که حتی در شناخته ترین زنان باردار هم به شدت خود را نشان می دهد نوعی رفتار غریزی و سرشتی است که در واقع نوعی آمادگی ناخودآگاه برای حفاظت و آماده شدن برای زایمان است. 

گفتنی است مادران در اثر این حالت نوعی انرژی فوق العاده برای تمیز کردن همه جا پیدا می کنند و هر روز بارها به گردگیری و نظافت خانه و محل کار خود می پردازند. 

اغلب مادران علاقه مند به تعویض مداوم حوله، ملحفه ها، تخت نوزاد و زیرانداز بالش های خانه دارند و می خواهند محیطی بسیار تمیز را برای نگهداری از نوزاد خود داشته باشند. 

پزشکان به مادران باردار توصیه می کنند تا حتما هنگام انجام گردگیری از ماسک های محفاظ دستکش استفاده کنند و در معرض استشمام رایحه افشانه های ضد عفونی کننده قرار نگیرند و بهتر است از مشارکت سایر اعضای خانواده و دوستان برای کاهش خستگی فشار به مهره های کمر استفاده کنند. /ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.